Dag 2 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

17 Juli 2016 | Spanje, San Sebastian

Redelijk kunnen slapen en om 05.45uur opgestaan. Nog even het "ontbijt" wat bestond uit thee/koffie, cakejes en stukjes stokbrood met jam naar binnen gewerkt. En om 6.45 op pad. 27.5km naar san Sebastian.

Het stadje Irun uit en vervolgen een mooie klim naar de top op ongeveer 550m. Naar beneden ging het wat minder lekker: mijn rechter knie begint op te spelen. Uiteindelijk in het pittoreske San Juan uitgekomen waar ik Marianne en Maria tegenkwam. Deze Nederlandse dames komen uit Hengelo en had ik vanmorgen aan het ontbijt ook al even gesproken. Gezamelijk wat gedronken. Waarna we ieder in eigen twmpo weer verder gingen. Om de baai over te steken hebben ze een pontje ingezet en voor €0.70 sta je na 3 minuten aan de overkant. De weg leide naar het begin van de baai en vervolgens met een trap van meer dan 300 ongelijke treden de volgende heuvel op. De weg slingerde langs de oceaan. Wat een mooie uitzichten zijn er hier!

Vlak bij de ingang van een Albergue even gezeten. En duitse pelgrim vroeg hoelang het nog was en we zaten even te praten toen iemand uit de Albergue kwam vragen of we misschien wat wilde drinken. Uiteraard! Al snel bleek dat de Albergue een Commune was: de religieuze 12 Tribes. Niet lang nadat we onze verfrissing ophadden waren we weer onderweg! Het afdalen naar san Sebastian ging gewoonweg kloten! Gelukkig is de Albergue aan het begin gelegen. Tijdens het wachten om binnen te komen komen Marianne en Maria ook aangelopen.

Na de verfrissende douche en het wassen van de kleren stond een oude hospitalieres de centrifuge  te bedienen.
Dat scheelt!

Vervolgens met Matianne en Maria wat gedronken en gegeten en nog wat over de boulevard gelopen heerlijk weer vandaag en vanavond het is om 20.00uur nog 22 graden.

• 17 Juli 2016 - 21:46

Jacques:

Begint in iedegeval goed.ik zal aan je denken morgen op t werk :-) plezier!!

• 18 Juli 2016 - 04:41

Philip:

San Sebastián of zoals de Basken zeggen Donostia. Ziet er goed uit! Prachtige foto's hoor! We willen natuurlijk ook graag wat beeldmateriaal van de M&M's (Of zijn Marianne en Maria geen snoepjes ) Die knie moet gewoon nog ff wennen. Tegen de tijd dat je dat hele buikje hebt weggelopen voel je van die knie waarschijnlijk ook niets meer. Succes verder!

• 18 Juli 2016 - 12:07

Ave:

Je bent weer goed bezig.Gelukkig heb je er goed weer bij.
    Aan de omgeving en het gezelschap zal het resultaat niet liggen.
    Sterkte met je knie en vooral veel plezier.
    Groetjes Ave.

• 18 Juli 2016 - 13:49

Kees Joosten:

Laat snel even weten hoe je knie zich houdt. Veel plezier met de dames en alle andere malloten die deze route lopen. Heb je je Borat bij je, daar kun je op zo'n tocht beslist de blits mee maken en je wordt bruin op plekken waar de zon normaal gesproken nooit schijnt. Dubbel geluk dus. Have fun and stay save!