Dag 3 - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

19 Juli 2016 | Spanje, Zarautz

Gisteren 2 diclofinac genomen en de knie ingesmeerd met Voltaren. Oordoppen in,  dan wordt ik niet wakker van mijn eigen gesnurk!

Vanmorgen wakker geworden van een zaklamp in mijn gezicht. Het is 5.45....
Rustig aangedaan om de knoe nog wat te ontzien maar geen pijn meer :-)
Ontbijtje in een café en op pad!

De weg gaat langs de mooie stranden van san Sebastian en daarna een mooie maar uitputtende klim. Daarna paden door het bos en langs de heuvels met uitzichten op de oceaan. Mijn knie houd het gelukkig goed dus vooral aan de conditie werken vandaag.

Rond half 1 kom ik in Orio aan een mooie gelegen plaatsje aan een rivier. Op het terras bijkomen van de hitre het is ondertussen al 35 graden. Ik moet nog zeker een uur lopen dus eerst nog goed drinken en insmeren, het laatste stuk is er weinig schaduw werd gezegd.

Na een kwartiertje lopen voegt er zich een duitse man bij me en samen lopen we het laatste stuk. Kompleet bezweet kom ik op boven bij de laatste klim voor vandaag en volgt er alleen een afdaling naar Zarautz

Aangekomen bij de Albergue om 15.00uur ging deze net open dus nog een half uurtje in de rij staan om een plekje te bemachtigen. De Albergue ligt een straat van het strand af maar met deze hitte ga ik de zee niet in :-)

  • 19 Juli 2016 - 09:55

    Ave:

    Goed dat je de knie zo goed verzorgd.
    Zoiets kun je het beste vanaf het begin goed behandelen.
    Met dit weer is het juist heerlijk om in het zeewater te spartelen.
    Maar voor je in het water bent heeft dat heel wat voeten in de aarde (zand).
    Dan maar een heerlijk terrasje pakken.
    Sterkte verder en veel plezier.
    Groetjes Ave.

  • 19 Juli 2016 - 13:07

    Philip:

    Volgens Google heb je weer een kilometertje of 22 gelopen. Dus met de etappe van gisteren erbij heb je de eerste 50 van de 850 zitten er op. Nu moet ik zeggen dat ze hier in NL hun hand niet omdraaien voor 50 kilometertjes. Sterker nog al die maloten in Nijmegen lopen er nu 55 per dag in dezelfde temperatuur. En geloof me, in Nijmegen geen zee te bekennen. Maar dat zal jou verder een zorg zijn. Jij loopt daar met adembenemende uitzichten in een fantastisch land. Zorg goed voor jezelf! Buen Camino!

  • 20 Juli 2016 - 13:13

    H.Joosten (Camino Del Nord):

    Herman goed dat je niet zo ver bent gelopen bij die hitte de afstanden moet je geleidelijk opbouwen e n met warm weer veel drinken, hoewel in Spanje het drinkwater niet overal even goed is kan je beter flessen kopen die kosten daar bijna niets hier is het vandaag ook 32* maar hier in huis goed uit te houden. Ma is gisteren voor het eerst naar de dag opvang geweest het is haar daar wel bevallen vooetaan gaat ze iedere dinsdag er naar toe woensdags gaan we beneden koffie drinken en donderdags gaat ze s`middags . kaarten groeten van ons..

  • 22 Juli 2016 - 01:05

    Linda:

    Helemaal geen erg in dat ik je weer kon volgen,maar ja hoor ....ik kreeg gewoon via mijn mail dag 3 van Herman Joosten,en uiteraard ook dag 1,maar ik had mijn mail niet geopend ;)
    Hij gaat lekker als ik het allemaal zo lees.
    Vervelend van je knie,ik hoop ook dat je een maag bescherming bij inneem,want anders krijg je weer een ander probleem,en je zit in Spanje probeer naproxen te halen bij de apotheek en dat samen met een paracetamol is toch iets onschuldiger dan diclofinac...is gewoon een tip.
    Heel veel succes Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zarautz

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 48279

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: