Dag 32 - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 32

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

16 Augustus 2016 | Spanje, Sobrado

Miraz - Sobrado dos Monxes 28km

Ontbijt bij de Albergue die gerund wordt door 2 vrijwilligers uit Engeland.
Allebei hebben ze een Camino gelopen de ene de Portugese en de andere de Frances in juni 2014. We hebben hier natuurlijk uitgebreid over gesproken maar er kwam haar niemand bekend voor.

Vandaag niet te laat weg want het lijkt een moeilijk parkoers te worden.
Het is bewolkt en het pad gaat eigenlijk redelijk geleidelijk omhoog. Ondanks de mist is dit een hele mooie route. Er staat heel veel heide en het zou ook de veluwe kunnen zijn. Na 10km eerste rust en omdat het toch fris is mijn vest opgezocht.

Na een klein half uur weer op pad en het loopt pad loopt iets meer over de weg maar nog steeds mooi, de zon breekt door en je kunt steeds verder tegen de bergen aan kijken. Nog een korte 2de stop gemaakt en om iets voor 2 kom ik aan bij het oude klooster uit de 12de eeuw. Dit voor een deel gerestaureerde klooster wordt het onderkomen voor vannacht. Helaas is het inchecken pas vanaf 16.30. En dus mijn rugzak in de rij gezet.

Eerst maar wat drinken en eten.
Hier zie ik ineens Patrick en Holger, Patrick heb ik in geen 2 weken gezien en ik dacht dat hij allang in Santiago zat.
Met zijn drieën bijgepraat en daarna ingecheckt.

Het klooster kan ook bezichtigd worden en Pelgrims mogen dit gratis dus na mijn middagdutje om 18.00 het klooster verkent. Daarna tijd voor een bier! Patrick en Holger zijn ook weer van de partij en uiteindelijk eten we bij de bar op de hoek ook nog iets voordat we weer gaan slapen.sobra

  • 19 Augustus 2016 - 01:03

    Ave:

    Woensdag was ik bij Philip toen jullie contakt hadden.
    Je hebt toch weer aardig gelopen 28km is niet niks.
    En ook weer bekenden tegen gekomen.
    Nog veel plezier.
    Groeten Ave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sobrado

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 48212

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: