Via Francigena - Reisverslagen van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Via Francigena - Reisverslagen van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Via Francigena

Ik kon 5 weken vrij krijgen op het werk en de wandeling vorig jaar was goed bevallen en ik lekker afgevallen, dus waarom ook dit jaar niet een ommetje maken ;-) Helaas zonder mijn camino maatje Philip want die ging eerder dit jaar al zeven weken in japan lopen.

Waar kun je naartoe lopen als je 5 weken de tijd hebt. Dat was de vraag. Ik had meerdere ideeën wat ik wel leuk vond: Olavs path in zweden en noorwegen daar had ik vorig jaar Ruth over gehoord. De Highlands in Schotland leek me ook erg mooi, natuurlijk Ierland en tenslotte de Via Francigena die van Cantenbury naar Rome loopt. Een 2de camino naar Santiago wilde ik niet, dat kon alleen maar tegen vallen na vorig jaar. Heel lang stond de Highlands op nummer 1 en had ik al wat onderzoek gedaan naar de mogelijkheden.

Maar zuid Europa bleef wel een heel mooi alternatief. Ook die toch nog maar een keer onderzocht..... een voetreis naar Rome.... hahaha... dat is toch ook wel grapig... om daar wat meer over te weten te komen had ik via het netwerk van Ruth twee sites gekregen viafrancigena.org de officiële site en https://viafrancigena.me een forum over de....de..., ja je raad het al, de Via Francigena. Dat is het dus geworden.

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2015

Dag 36

20 Augustus 2015

Dag 35

19 Augustus 2015

Dag 34

18 Augustus 2015

Dag 33

17 Augustus 2015

Dag 32
Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 48204

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: