Dag 22 - Reisverslag uit Cadavedo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Cadavedo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

06 Augustus 2016 | Spanje, Cadavedo

Soto de Luiña -  Cadavedo

7uur opgestaan na een redelijke nachtrust, ondanks de 22 stapelbedden  in een klas viel dat reuze mee.
Gisteren een menu del Dia gegeten bestaande uit een aardappelsoep met Gamba's daarna een visje met patat en een karaf wijn per persoon :-) en als toetje een nutella cakeje. Het heeft, nadat ik weer eens een dag heb gelopen, heerlijk gesmaakt.

Om iets voor 8 op pad en vandaag is het vooral een asfaltweg: de N632a, die heb ik maar eens gevolgt. Asfalt is op dit moment goed nieuws voor mijn knie want dat valt meestal wel mee met lopen.

Na 6 km voor de zekerheid maar een rust genomen en een desayuno (ontbijtje) genuttigd. Daarna weg slingert langs de bergen en meestal tussen de bomen wat voorlopig redelijk wat schaduw oplevert.
Natuurlijk ook veel hoogte verschillen.

Na ongeveer 3 uur mijn 2de rust en de schoenen even uit zodat de sokken kunnen drogen en ook om blaren te voorkomen. Ik heb er dan 12 km opzitten.
Ik wil vandaag een km of 20 lopen en/of zover mijn knie het volhoudt. Voorlopig gaat het goed en kan ik een gemiddelde van 5km incl. rust volhouden.

Ik blijf op deze weg en heb regelmatig een mooi uitzicht op de oceaan.
De derde rust is na een km of 19 en ik ben redelijk moe, omdat er in dit dorp, Ribón, niets is bij de bushalte gaan zitten. Mijn lunch gemaakt en op mijn gemakje opgegeten. Aan de overkant zijn ze druk in de tuin bezig. De vrouw met het moestuintje en de man met het maaien van het gras. Het is een leuk gezicht. Soms kijken ze even mijn richting op en ik zie ze denken, wat doet die klaploper in dat bushokje, hij gaat er toch niet slapen?!
Nadat mijn lunch verorbert is en mijn voeten de nodige rust hebben gehad ga ik weer op pad van wat ik hoop de laatste 5km.

Einddoel van vandaag was Cadavedo maar dit dorp heeft maar weinig slaapplekken. Gelukig heb ik er een van kunnen bemachtigen.
Ik heb er nu 25 km opzitten en ik vind dat meer dan zat voor vandaag.
Na de douche en het wassen van de kleding op naar het plaatselijke cafe om een biertje te nemen. Die heb ik wel verdiend vind ik zelf.

Mijn knie heeft weinig last gegeven deze dag, dus ben ik daarover hoopvol!
Van Marianne bericht uit Luarca gekregen dat zij iets minder gelukt heeft, ze moest 2 km teruglopen om een herberg te vinden.

  • 07 Augustus 2016 - 10:34

    Ave:

    Heerlijk voor je dat je minder last van je knie hebt.
    Hopelijk zet dit door.
    Wel goed een asfalt weg tussendoor.
    Maar je zult er wel weer aan moeten geloven, om veel paden die meer onbegaanbaar zijn te nemen.
    Sterkte en vooral geniet.
    Groeten Ave.

  • 07 Augustus 2016 - 22:17

    Kees Joosten :

    Even bijgelezen want in DEUTSCHLAND is de WiFi nog niet dusdanig dat het overal verkrijgbaar is. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de budget hotelletjes die we geboekt hebben van zo'n allooi zijn dat dergelijke diensten niet inclusief zijn. Hoe dan ook, we vermaken ons prima en datzelfde geldt voor jou, zo te lezen. Zaterdag in een file van 3,5 uur gestaan waarin we maar zo'n 5 kilometer zijn opgeschoten. Toen was het liedje van Kraftwerk, fahr fahr fahr auf der autobahn niet meer zo toepasselijk en erg vervelend om op de radio te horen. Verder alles goed en met jou hopelijk ook. Buen camino.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cadavedo

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 48222

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: