Dag 20 en 21 - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 20 en 21 - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 20 en 21

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 Augustus 2016 | Spanje, Soto de Luiña

Gijón - Avilés (35km)

Opnieuw een rustdag en om 7.30 opgestaan. Lekker ontbeten en naar het busstation gelopen. Kaartje voor Avilés gekocht en de bus kwam direct aangereden. Een dik half uur later (9.15) sta ik op het bus/treinstation van Avilés.

Na wat rondlopen door de stad blijkt dat er niet echt veel te doen is in deze stad en het begint ook nog te regenen. Wat gegeten en gedronken op een terras op een aardig pleintje de Albergue zoeken. Onderweg kom ik Marianne tegen en samen lopen we naar de herberg. Grote slaapzaal met een bed of 60. Doet me terugdenken aan eentje waar Philip en ik hebben geslapen op de CF in 2014. Alleen niet zo warm als 2 jaar geleden.

Even op bed gelegen, want je kunt best moe van worden van al dat eeizen met de bus.

's Avonds een Pelegrino menu gegeten al was het eigenlijk alleen een hoofdgerecht, met een wijntje. Totaal €7
Al vroeg naar bed....

Avilés - Soto de Luiña (33 km)
Vandaag vrijdag weer eens vroeg (6.30) op. De bus van 7.30 naar Soto de Barca en vandaar uit weer proberen te lopen.
Na ongeveer 5 km de eerste rust in Muros de Nalôn. Bij de bakker koffie en een ham kaas broodje.
Daarna door het bos naar El Pitu 4km voor mijn 2de rust.
Een colaatje op het terras!. Mijn knie houdt het redelijk tot nu toe.
Hierna een lange tocht, zonder bar, door de bossen en weilanden.
Eventjes uitgerust op een bankje kom ik een duitse jongen 17jaar tegen net 2 dagen onderweg en nog heel fit al heeft hij de eerste blaren al te pakken.
De paden in het bos zijn nat van de laatste regen en glad. Dus exrra voorzichtig bij het afdalen.

Om half 3 bereik ik mijn eindbestemming en mijn knie is blij dat ik er ben! Als eerste een biertje in het plaatselijke cafe om dat te vieren en natuurlijk ook om de verjaardag van Phillip te vieren. Mijn Camino maatje en oudste vriend is vandaag 47 geworden! Van harte gefeliciteerd!! Leuk om vanmorgen even bijgepraat te hebben. Uiteindelijk ongeveer 19km gelopen.

  • 05 Augustus 2016 - 17:22

    Ave:

    Goed dat je de draad weer opgepakt hebt.
    Je bent vandaag vroeg op je bestemming kun je lekker bijkomen en je knie rust geven.
    En morgen? ja er gewoon weer tegenaan alsof er niets aan de hand eh (knie) is.
    Sterkte en veel plezier.
    Groeten Ave

  • 05 Augustus 2016 - 18:09

    Philip:

    Oudste vriend? Heb ik wat gemist. Zijn al die echte oude mannen, zeg maar zo oud dat je ook aan de buitenkant kunt zien dat ze oud zijn, uit je vriendelijst geschrapt? Of bedoel je nu gewoon dat we elkaar al weer bijna 47 jaar kennen :-) De tijd vliegt!
    Ja, dat wakker bellen. Wat moet ik daar van zeggen.. Neem je een dagje vrij om te wennen aan het getal 47 wordt je ruw uit een erotische droom gehaald door zo'n caminoganger die denkt dat de hele wereld iedere dag om half 7 op staat! Maar was leuk je weer even gesproken te hebben. De spirit zit er nog goed in hoor ik, ondanks die ellendige knie. Veel succes verder en we zullen er morgenavond ook wel een of twee op jouw gezondheid drinken! Buen Camino!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Soto de Luiña

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 48228

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: