Dag 14 - Reisverslag uit Santillana, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Santillana, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

29 Juli 2016 | Spanje, Santillana

Santa Cruz de Bezana naar Santillana del Mar.

Iedereen bedankt voor de lieve, aardige, opbeurende en leuke berichten van de afgelopen 2 weken.
Deze 2 weken gingen snel en waren vol mooie dagen. Maar ik moet door anders kom ik niet in Santiago.

06.30 ging het virtuele wekkertje, de meesten staan te pakken en daar wordt je wakker van. Lekker ontbeten en op pad. Na 20 meter heb ik het gevoel dat ik iets mis en jawel ik heb mijn pet weer eens laten liggen op het wasrek! Gelukkig geen kilometers terug lopen maar toch....

Na 5 km is er een keuze:
Optie 1: 7 km omlopen
Optie 2: De trein nemen voor 1 halte (€1.20)
Optie 3: De spoorbrug oversteken. (strikt verboden)
Doordat ik iets te ver doorgelopen was maar voor optie 3 gekozen, de trein met andere pelgrims kwam net voorbij dus ruim baan om de oversteek te doen.
Vervolgens het station opgelopen en gedaan of er niets gebeurd was.
100m verder in een bar zitten M&N, die hadden hetzelfde gedaan.

M&N gingen samen verder en vanwege mijn knie bleef ik nog even zitten.
Vervolgens lekker doorgelopen en op de 15 km weer een lange pauze. Tot nu waren de uitzichten redelijk maar nu loop ik langs een paar pijpleidingen. Dit stuk is 5km lopen en niet echt leuk, daarna nog industrie en een lange provinciale weg om uiteindelijk na 28km aan te komen op de bestemming van vandaag.

M&N hadden voor mij een bed geregeld in een Albergue privado en daar lekker gedouched. Nicolette gaf aan ons te verlaten, ze zou nog maar 2 dagen gaan lopen, maar de vooruitzichten op 2 dagen regen trok haar niet zo aan dus heeft ze snel een terugreis geregeld. Om half 6 nemen we afscheid en vertrekt ze met de bus naar Santander.
En zo blijven er nog maar 2 Hollandse pelgrims over..

Een heerljjk Pelegrino menu gegeten met Marianne, er is vanavond live muziek in dit prachtige dorp dat bijna geheel uit huizen uit de middeleeuwen stamt. Helaas begint dat pas om 10 uur en aangezien we morgen een zware dag hebben slaan we deze muzikale omlijsting over.

• 31 Juli 2016 - 08:47

Kees Joosten:

Blijft dus het vermaarde duo H&M over!

• 31 Juli 2016 - 20:34

Ave:

Goed dat je de pet weer snel op kon halen.
    Jammer dat je je geen muziekavond kon permiteren.
    Maar op tijd naar bed is verstandig als je de volgende dag weer fit moet zijn.
    hou je haaks.
    groetjes Ave