Dag 27 - Reisverslag uit Siena, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Siena, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 27

Door: herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

12 Augustus 2015 | Italië, Siena

Om 6 uur ontbijt, brood, jam en koffie. Smaakte prima. Bij het weggaan opnieuw een kort ritueel waarbij de pelgrim een goede en veilige reis wordt gewenst.

Na een km of 4 bereik ik Monteriggioni een middeleeuwse burcht/stadje. Erg mooi met zijn vele torens en kantelen.
Daarna leidt het pad door bossen en langs de velden. In een klein dorp is een, uit hout gesneden,  rustplek gemaakt. Als ik daar een break neem komen er snel andere pelgrims bij. Het wordt door een inwoner beheert die er zelf naast woont en tijdelijk zijn tuin heeft opengesteld. Je krijgt een bordje met zuppa Toscane en kan er water, koffie of iets anders te drinken krijgen. Erg leuk opgezet!!

Als ik na deze aangename pauze mijn weg vervolg loop ik verkeerd, althans niet de standaard route, maar deze weg is een stuk korter en nog voor 12 uur ben ik in Siena!!

Korte rond gelopen in Siena voordat ik ingecheck in het ostello en na alle plichtplegingen zit ik om 15.00uur aan een paar kippenpoten met een lekker biertje.

Met Ron, Auk en de kinderen om 17.30uur afgesproken dus heb ik nog wat tijd om de stad te bekijken. De kathedraal en il campo gezien. Maar vond de prijs om binnenin de kathedraal te kijken te duur voor de tijd die ik heb dus helaas.

Rond 17.30 tref ik de vijgjes op il campo.
Gezellig wat rondelopen en een heerlijk biertje  gedronken. Voor het eten hebben we een mooie wandeling gemaakt en de trap beklommen naar de grote kerk. Daar vlakbij heerlijk gegeten. Daarna bij il campo weer afscheid genomen.
Een heerlijke middag/avond met Ron, Auk en de kids. Een hele fijne vakantie verder!!

  • 13 Augustus 2015 - 19:09

    Ave:

    Volgens mij was dat een aangename dag.
    Compleet met kippenpoten en de familie Vijg.
    Mooie afwisseling was dat voor jou,
    Gewoon weer gezond op pad en tot je volgende blog
    Groeten Ave

  • 13 Augustus 2015 - 23:17

    Kees Joosten:

    Ai, ai, Herman! Het mooiste van de hele reis heb je niet gezien omdat je het te duur vond? Dat doet mij denken aan Fratello Franciscus, die in 25 juni 1988 in München aanwezig was, maar een kaartje voor de finale EK te duur vond. Dan zijn foutjes, vriend! Daar worden we niet blij van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 48244

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: