Dag 23 - Reisverslag uit Altopascio, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Altopascio, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 23

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

08 Augustus 2015 | Italië, Altopascio

Vanmorgen met een goed gevoel opgestaan! Ik heb er zin an! Al is het 5 uur.
Snel een ontbijt van yoghurt, banaan en sinaasappelsap naar binnen gewerkt en de spullen ingepakt. Buiten bij een fontijntje water gepakt en om 5.30 op pad.

Flink de pas erin want het zal een vlakke etappe zijn van 30km. Na 2uur lopen heb ik er al 11km opzitten dat is best snel bijna 6 per uur, in een mooi licht glooiend landschap. Na een stuk "origineel pad" een snelle koffie met een zoet broodje.
Het pad loopt over een dijk zonder schaduw maar het is nog voor 10uur dus nog goed uit te houden.

Bij mijn 2de rust na 19km kom ik de het duitse koppel(Elmar en Angela) weer tegen, ze hebben er net 7km op zitten. Ik heb hier bijna driekwartier gezeten(2 lemon soda, halve liter water en een banaan)en als ik weg ga om 10.45 zet ik er weer de pas, een foutje die ik pas na vijf km merk. Ik ben leeg ik moet wat eten maar nergens schaduw. Gelukkig kom ik en bar tegen en hier neem ik een koffiebroodje en een lemon soda en een half liter water. Rustig ga ik verder door een akkerlandschap en als ik San-Miniato Basso aan kom, eet ik in de schaduw mijn appel en sinaasappel op. Alle proviand is er doorheen en ik ben bijna op plaats van bestemming. Ik kan hier in basso blijven of door naar alto dat 3 km verder ligt, ik had eerder van Gabriel gehoord dat Alto erg mooi is. Ik besluit te wachten op Elmar en Angela om te kijken wat zij doen. Als ze arriveren geven ze aan door te gaan naar Alto.
Aangekomen in Alto is het onderkomen van vannacht nog dicht een Francikaner klooster. We gaan naar een dichtbij gelegen restaurant en bestellen. Ik neem een pasta met paddestoelen en een lekker biertje.

Na 15.00uur kunnen we inchecken in het klooster. Het ziet er fantastisch uit.
Ik krijg een eigen cel met badkamer. Het is  een behoorlijk groot klooster met een waanzinnig uitzicht! Na het douchen en kleren wassen even op bed gelegen en daarna het stadje bekeken. Wat een uitzichten!! Echt een super dag! Nog wat inkopen gedaan voor morgen want op zondag is bijna niets open.

We hadden het klooster niet telefonisch gereserveerd en daardoor was er niet op ons gerekend met avondeten. Dus nog even het dorp in en bij een klein kneipe wat te eten besteld,
Zuppa Toscane, een maaltijd en geen soep zoals de naam doet vermoeden.
Het smaakte geweldig.


  • 09 Augustus 2015 - 17:27

    Philip Den Ouden:

    Dat goede gevoel in de ochtend, dat ontbrak er bij mij vandaag aan. En nog steeds... Oorzaak? Een fantastisch verjaardagsfeest. En ondanks dat jij het daar heerlijk hebt, moet ik je toch melden dat je een mooi feestje gemist hebt.
    Een eigen cel in een klooster. Wat een luxe! Als je in NL was geweest had je afgelopen nacht een eigen cel in de Klappeijstraat kunnen krijgen
    En volgens mij moet jij maar eens een pakketje met noodrantsoen inslaan want ik lees regelmatig dat je niets meer te eten hebt. Ze zullen daar toch wel de Italiaanse versie van de snelle Jelle (Jelle Veloce) verkopen.
    Buen camino!!

  • 10 Augustus 2015 - 10:42

    André:

    Inderdaad Herman , zorg wel dat je genoeg te eten bij je hebt dat kan er makkelijk nog bij in die rugzak van je . Je eigen cel , grappig is dat de eerste keer dat je in een eigen kamertje ( cel ) geslapen hebt ?
    Ook ik had een aardige kater van het feestje van bij Flip. Maar moest na het ontbijt snel naar het volgende feestje . Hier in in Nederland is het de afgelopen dagen ook erg warm geweest. Je zou haast blij zijn om een dagje te gaan werken bij de koelte van de Airco................ Veel plezier nog effe met lopen en zorg goed voor je zelf. Zoals je weet zitten die verloren pondjes er weer snel bij hier in Nederland. Tot de volgende keer weer.................

  • 10 Augustus 2015 - 12:00

    Ave:

    Fruit is erg gezond Herman om extra ergens bij te eten.
    Maar niet zonder iets stevigs.
    Als je wat beter eet krijg je nog meer energie en loop je de Paus van zijn zetel.
    Heerlijk dat je zo goed gaat, en er kennelijk nog veel plezier aan beleef.
    Nou Herman tot Later.
    Groeten Ave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 48263

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: