Dag 19 - Reisverslag uit Pietrasanta, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Pietrasanta, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

04 Augustus 2015 | Italië, Pietrasanta

Gisteren waren we met z,n vijven, Manu, Claudio, Flavia, Andrea en ik. Een oven heerlijke pizza gegeten met salami dus lekker zout en dat kan ik best gebruiken. Lekker biertje erbij helemaal prima!

Heerlijk voldaan om 21.30 gaan slapen, toch maar even de oordopjes opgezocht want ik had gisteren niet echt lekker geslapen.

Om 5.15 werd ik wakker en op mijn gemakkie alles ingepakt. Manu wilde voor 5.00uur weg maar dat vond ik te vroeg.
Na een kwartiertje lopen kwam ik erachter dat ik mijn pet vergeten was. Met dit zonnige weer een ramp. Mijn pet moest nog aan de waslijn hangen in de "achtertuin", ik had de sleutel al in de brievenbus gedropt dus via de voordeur  ging het niet meer lukken. Achterom gelopen en ja hoor daar hing hij! Maar door een hek kon ik er niet bij. Met mijn stokken door het rasterwerk geprobeerd maar ik moet goed opletten dat mijn pet niet op de grond valt want dan kan ik er nooit meer bij. Dus met de stokken het wasrek dichterbij getrokken zonder dat deze omvalt. Na een kwartier qepruts en met mijn armen onder het rasterwerk door kon ik er net bij. Pfff gelukkig!!

Weer op pad, er werd gezegd dat er een korte weg was naar het volgende dorp Massa. Daarvoor moest je een fietspad volgen en hoef je niet rond de bergen te lopen. Het pad geprobeerd te vinden maar na een half uur lang de grote weg kon ik niet verder.

Weer helemaal terug en de bergroute gevolgd, krijg ik toch nog zicht op de zee!!
Na 2 uur lopen kom ik in Massa aan. Ik heb nu pas 15km gelopen en het is al 10 uur geweest ik moet waarschijnlijk nog 25km. Aangezien het vakantie is besluit ik om lekker de bus naar Pietrasanta te nemen. Een hele onderneming blijkt al snel. Ik blijk namelijk in een voorstadje van Massa te zitten. Voordat ik in Massa was waren er weer een km of 3 weg.
Er blijkt geen rechtstreekse verbinding in de zomer te zijn. Ik moet Marina di Massa en daar de bus nemen. Dus de stadsbus genomen naar de haven/strand. Daar verder gevraagd en de bus gaat alleen maar langs de kust dus naar Marina di Pietrasanta. Deze gaat pas om 13.00uur dus heb ik nog bijna anderhalf uur om rond te lopen en even op de pier te kijken.

Als ik in Marina di Pietresanta aankom heb ik geen zin om weer een bus te pakken. Dus ga ik de laatste 4km lopen.
Aangekomen het gebruikelijke ritueel: douchen, kleren wassen en ff op bed liggen. Nier veel meer gedaan dan nog even pizza gegeten en slapen.

  • 05 Augustus 2015 - 18:45

    Kees Joosten:

    Ik ben al een half aan het schrijven maar opeens kan ik niet meer verder...

  • 05 Augustus 2015 - 20:02

    Frattelo Francesco:

    Petje op.........Petje af...........Petje op...........Petje af voor Herman!!!!!
    Nou daar komt tie dan het mooie LUCCA!!!
    En wat is nou het leukste na zo’n wandeling een “giro della mura” op de fiets te maken, ik weet niet of het mogelijk is, maar altijd het proberen waard, met een lokale huurfiets.
    De vestingmuur is in totaal meer dan 4 km lang en je geloofd het niet “on top of it” een park
    Op sommige plekken zelfs wel 12 meter hoog, dus dat wordt een belevenis en zeker ook mogelijkheden om te relaxen. Met wel 10 bastions, overigens een Italiaanse uitvinding die ook naar Nederland is geëxporteerd en nog eens 5 poorten, is het een echte vesting!! Ze waren namelijk nogal bang voor die lui uit Florence. De pleinen zijn er geweldig en ook nog in allerlei variaties. Mijn favoriet is Piazza dell'Anfiteatro. Ooit heeft hier een echt Romeins Amfitheater gestaan. De stad stamt namelijk al van de 2de eeuw voor Christus. Dus kerken te over, enkele tientallen, waarvan de Basiliek van San Frediano wel het mooiste is. En dan het belangrijkste: zijn er ook restaurants/drinkgelegenheden? Nou dat kun je wel zeggen….. met een snelle scan kom ik al binnen de muren op meer dan 60 stuks!!!!!! Dus dat komt allemaal goed met deze Pellegrino. Ik zou zeggen niet te veel erover lezen, maar gewoon genieten van de stad, dompel je eens lekker onder. Het wordt zeker Una giornata particolare, het is per slot van rekening vakantie. Veel plezier.

  • 06 Augustus 2015 - 11:22

    Ave:

    Soms zit het mee en soms.......
    Wat een gedoe om je pet weer terug te krijgen.
    Dus startte je later dan verwacht.
    Voor de rest zat het ook niet mee.
    Morgen beter.
    Groetjes Ave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 48232

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: