Dag 14 - Reisverslag uit Caragh Bridge, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Caragh Bridge, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

29 Juli 2018 | Ierland, Caragh Bridge

Black Valley - Glencar 22km
Vanmorgen redelijk fris opgestaan en om 08.00uur ontbijt.
Uiteindelijk om 09.30 op pad samen het het Sloveense stel. Helaas heb ik hun namen niet opgeschreven. De route loopt eerst over een verharde weg en maakt al snel plaats voor een veld weg. Na ongeveer 6km komen we bij een boerderij en hier begint dan ook het klimmen. De eerste van 2 passen die we over moeten. Bijna de hele weg naar boven over rotsen klimmen. Ondanks dat dit mijn 2de week is valt het me zwaar tegen maar stap voor stap kom ik dichter bij de top.
En daar heb je een schitterend uitzicht. Je ziet 3 bergen en een stuk vallei. Echt heel mooi. Dat wordt een beetje cliché maar het weer is redelijk goed en vooral droog en dat maakt het nog iets meer genieten.
Naar beneden gaat ook vrij stijl. We komen uiteindelijk na nog 4km bij een B&B en café "Cooky monster". Hier even wat gedronken en gegeten en vooral even bijkomen.
Vanaf dit punt begint ook gelijk de klim naar de tweede pas. Ik twijfel even om de weg te nemen maar die is 7-8km langer dan over de pas. Dus maar niet doen..
Samen met het Sloveense stel beginnen we aan de tweede klim. Zigzag gaat het redelijk stijl naar boven maar zeker wel te doen.
Boven op de pas weer een eindeloos mooi uitzicht.
Naar beneden gaat het wat minder makkelijk. Soms lopen we langs een ravijn en hou ik mijn ogen maar op de rotsen voor me gericht.
Maar uiteindelijk komen we beneden. Het gaat hen allemaal redelijk eenvoudig af en ze moeten dan ook regelmatig even op mij wachten. De vrouw is in de bergen van Slovenië geboren en vindt haar pad zowel naar boven als naar beneden zeer makkelijk waar ik regelmatig sta te kloten.
Wanneer we bij een veldweg komen moeten we deze volgen.
Na een paar kilometer vertakt de route en gaan we beiden een andere kant uit omdat we een andere B&B hebben. Nog even snel een selfie met zijn drieën en gedag gezegd.
Misschien treffen we elkaar in de loop van de week nog.
Daarna nog 3-4km naar mijn B&B voor vanavond. Moe en met een voldaan gevoel kom ik er aan.
Ik krijg een kamer en de eigenaresse zet het water voor de thee alvast voor mij aan.
Na het douchen even bijkomen met een bakje thee. Daarna heerlijk gegeten.
Er is verder echter weinig te doen zodat ik mijn blog kan bijwerken voor een upload. Helaas geen netwerk en geen Wifi aanwezig.
Dus dat moet tot morgen wachten.

  • 30 Juli 2018 - 11:15

    Ave:

    Zo dat was me het dagje wel.
    Ik vind je echt een kanjer met dat klimmen en dalen langs ravijnen etc.
    Gelukkig geniet je ook nog van mooie uitzichten.
    Veel plezier Ave.

  • 30 Juli 2018 - 11:52

    Carla:

    Na het lezen van je verhaal, moest ik even terugdenken aan Londen (lang geleden......), toen we in het reuzenrad gingen en ik (nog) niet wist dat je klein-beetje hoogtevrees hebt! Zie dat gezicht van je weer voor me, toen we plaatsnamen in het rad, datzelfde gezicht zul je nu ook gehad hebben haha! Toch stoer dat je de hoogten en met name de diepten hebt getrotseerd en niet over die saaie verharde asfaltweg bent gegaan! Prettig en leuk dat je Sloveense vrienden bij je zijn gebleven en gelukkig is alles goed gegaan. Ik ga ervan uit dat je het gaat volhouden ondanks de toch wat zware tocht(en) in het vooruitzicht!

  • 30 Juli 2018 - 17:57

    Herman:

    Zware dag over de cols. Terwijl je in het voorseizoen nog over de keien van de hunebedden hebt getraind, klimgeit!
    Alle bergen en paden zelfs pad van roem zal je overwinnen.
    Het is knap van je dat de grenzen blijft opzoeken. En aan het einde van elke etappe bier, eterij en muziek.
    Succes en sterkte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 48043

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: