Dag 26 - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

10 Augustus 2016 | Spanje, Ribadeo

La Caridad - Ribadeo 30 km
Omdat dit een lange route wordt en ik niet weet hoe mijn knie hierop zal reageren, ga ik extra vroeg op pad: 06.15 uur.
Ik wlde eigenlijk pas of 6 uur opstaan maar er was zoveel herrie dat ik om 5.30 uur opgestaan ben. Als ontbijt 2 yoghurtjes uit de supermarkt.

Na een kwartiertje lopen een nadeel van in het duister starten.
Het pad gaat door het bos en ik heb geen licht. Na enkele minuten duiken er 2 pelgrims op de wel licht hebben en ik loop direct mee. Vervolgens lekker rustig gelopen en na 2.5 uur kom in Tapia aan.
De eerste 12 km zitten erop! Net voor Tapia heb ik de zee weer gezien.  Ondanks het wolkendek is het een mooi tafereeltje.
Het is best koud op het terras in Tapia merk ik. Nadat ik mijn desayuno op heb kom ik weer snel in aktie.

In de volgende anderhalf uur loop ik ongeveer 8 km tot aan het stand van Penarronda. Hier neem ik een cola en ook hier is het nog niet echt warm. Dus maar weer verder. Onderweg naar Ribadeo kom ik Claus en Hans weer tegen en gezamenlijk lopen we de laatste paar kilometer.
In Ribadeo neem ik weer afscheid, zij lopen nog wat door en ik blijf in Ribadeo.
De herberg zit al vol dus moet ik een pension voor vannacht nemen.
Nadat ik de gehele haven heb gezien, toch het vvv kunnen vinden. Hier een lijst met pensionnen gekregen en een stadskaart, csucces ermee!
2 pensionnetjes verder heb ik een bed en een eigen kamer voor € 20 euro.

Na een uurtje op bed gelegen te hebben de stad wat verkend en kom ik weer wat bekende gezichten tegen. Oa. Samuel (Zwitserland ) en Roberta (Italië ) samen een biertje gedronken en daarna weer ieder zijn eigen weg gegaan.
Het eten was niet echt fantastisch, verkeerde keus of verkeerde restaurant...
Na nog een wijntje op het terras mijn kamer weer opgezocht.

  • 11 Augustus 2016 - 16:45

    Ave:

    Herman je was weer goed bezig.
    Jammer dat het avondeten tegen viel, daar kijk je de hele dag toch een beetje naar uit.
    Volgende keer beter mag je hopen.
    Je bent wel 30 kilometer opgeschoten dat is niet mis.
    Ga zo door en geniet er van.
    Groetjes Ave.

  • 11 Augustus 2016 - 17:16

    Philip:

    Nog zo'n 160kilometertjes te gaan. En vandaag gewoon een 30 weggehuppeld. Lekker bezig. Ik ben ff benieuwd, hoe heeft je knie het gehouden vandaag?

  • 11 Augustus 2016 - 19:51

    HermanoF:

    Goed bezig !!!

  • 12 Augustus 2016 - 01:00

    Linda:

    Het is een reis met ups en downs.
    Maar wel weer één om op terug te kijken,je maakt wat mee op zo'n tocht.
    En de foto's op FB zien er ook allemaal geweldig uit.
    Jammer van je knie,misschien als je terug bent een volgende stap om daar eens goed naar te laten kijken.
    Ik lees dat je nog 160 km moet,dus dat moet zeker gaan lukken.
    Ga zo door!!!

  • 12 Augustus 2016 - 12:09

    H.G.Joosten Sr/:

    Wat is nou desayuno? verder lees ik dat het goed met je gaat, je komt veel backpakkers tegen
    die je steeds weer opnieuw tegenkomt en je hebt leuke foto`s gemaakt. Ik had ook graag nog zo`n tocht gemaakt maar mijn benen willen niet meer, teveel van wagons afgesprongen vroeger en dan krijgen die knieën steeds weer een opdonder, hier gaat alles nog goed vanmiddag hebben we en reunie van oud Oranjehof daar zijn er veel van overleden ik ben de enigste man nog tel uit je winst. groeten van Ma volgende week zaterdag zit het er weer op voor je. hoop je dan gauw weer te zien. gr. Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ribadeo

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 48245

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: