Dag 08 - Reisverslag uit Feohanagh, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 08 - Reisverslag uit Feohanagh, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 08

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

23 Juli 2018 | Ierland, Feohanagh

Dunquin - Feohanagh 23km
Iedereen bedankt voor de leuke, positieve en lieve berichten.
Het miezerde gisterenavond en dat doet het helaas nog steeds. Ook is het aardig mistig.
Dat is wel wat anders dan in Nederland waar er waarschijnlijk weer een hitte record wordt gebroken. Overigens zal die niet in het Guiness book of records komen.
Na het ontbijt om 09.30 op pad.
Met de regen is het redelijk fris en dus redelijk de pas erin. Na een km of 3 kom ik bij de kliffen wat een mooi gezicht is dat.
Hier zijn ook filmopnames gemaakt van de film Far and Away uit 1992. Overigens ben ik ook al een paar pleiken tegengekomen waar opnames voor de laatste Star Wars film zijn opgenomen. Schijnbaar leent Ierland zich erg voor Films.
Door een stuk om te lopen kun je de kliffen volgen en dat doe ik dan ook. Daarna lange paden en langs de weg lopen tot het strand.
Daar neem ik een korte pauze en vervolg de route over het strand. De hele Snerwick Bay rond met een klein stukje over de weg bij Wine Strand waar ik dan ook direct verkeerd loop. Maar er is wel een pub waar ik me even kan schuilen en warm wordt van een lekker soepje.
Achteraf ongeveer een km uit de richting.
Gelukkig is het gestopt met regenen en zo f en toe laat de zon zich zien.
Na nog een stuk over het strand is het laatste stuk over de straat. In het plaatsje BallyDavid kom ik in de pub Frederick en Aniek tegen we praten en eten wat en dan lopen we het laatste stuk van de route. Voor mij is dat tot mijn B&B The Old Pier. Zij moeten nog 1,5km verder. Mijn B&B is echt een mooi onderkomen en mijn kamer heeft uitzicht op de zee. Ze hadden al aangegeven dat er niets te eten is in de buurt dus heb ik in BallyDavid wat te eten en te drinken meegenomen. Ik had een paar films op mijn telefoon opgeslagen en vanavond is het een mooie gelegenheid daar 1 van te gaan kijken.
Welterusten!

  • 24 Juli 2018 - 23:17

    Ave:

    Herman wat maak je weer een mooie reis.
    Er zijn Nederlanders die verlangen naar zo,n Iers buitje.
    Ik heb het best naar mijn zin met deze zomer,
    Ik kan redelijk goed tegen de warmte.Ik hoef niet zo veel en alles in mijn eigen tempo.
    Veel loopplezier.
    Groeten Ave

  • 25 Juli 2018 - 05:34

    Kees Joosten:

    Wat een jolijt jou te zien balen van een buitje, terwijl wij er hier om zitten te springen! Zo te lezen zit je in behoorlijk afgelegen gebied als ze in de wijde omtrek nog geen kroeg hebben! En dat in Ierland! Maar je bent er blijkbaar op voorbereid. Hoelang duurt deze reis eigenlijk?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 48216

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: