Dag 05 - Reisverslag uit Dingle, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 05 - Reisverslag uit Dingle, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 05

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

20 Juli 2018 | Ierland, Dingle

Camp - Annascaul 17km
Vanuit mijn kamer een mooi uitzicht op de oceaan en de rollende wolken die er aan komen.
Na een uitgebreid iers ontbijt om 09.00uur op pad. Het is vandaag bewolkt en dat komt goed uit want ik ben aardig verbrand....
Dus vandaag maar een vest aangetrokken.
Het is vandaag niet zo ver dus ik maak er een rustige wandeling van. Na 3km kom ik Chris en Mary tegen en ik loop met hun de rest van de dag op. Ondanks de bewolking is het uitzicht prachtig. Je ziet de wolken zo over de heuvels glijden. Onderweg komen we door het gehucht Inch dat mooi aan het strand gelegen is. Er is een mooie strandtent om te lunchen.
Het is ongeveer 18graden maar uitstekend wandelweer. Binnen een heerlijke championnensoep gegeten.
Chris en Mary komen uit Vermont in het noord oosten van Amerika. Chris is gepensioneerd en Mary is psychologie lerares. Ze had een lezing aan de universiteit van Amsterdam en hebben die gelegenheid aangepakt om de Dingle way te lopen.
Aangekomen in Annascaul checken we in bij de old Anchor een B&B die gerund word door Brian en zijn vrouw. Een geweldig stel.
Hier ook een heerlijke huisgemaakte pizza op. Omdat het me niet lukt om een boeking te doen in Dingle, vanwege het weekend allemaal vol, helpt Brian me. Hij belt rond en vindt uiteraard een onderkomen voor mij voor morgen. Ik kruip betijds mijn bed in want ik merk dat ik doordat ik niet getraind heb erg moe ben.

  • 22 Juli 2018 - 07:02

    Ave:

    Wat was dit weer een mooie wandeldag (tocht) met prachtige natuur.Leuk dat je af en toe mensen tegenkomt die in korte tijd al bekenden zijn geworden.
    Ga door met genieten en ik kijk weer uit naar je volgende blog.
    Groeten Ave.

  • 22 Juli 2018 - 11:12

    Andre:

    Mazzel dat ze een slaapplaatsje konden regelen voor je anders had je toch een probleem gehad denk ik ! Veel plezier nog ! Het is volgens mij weer erg mooi daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 48209

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: