Dag 06 - Reisverslag uit Dingle, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 06 - Reisverslag uit Dingle, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 06

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 Juli 2018 | Ierland, Dingle

Annascaul - Dingle 24km
Vannacht redelijk geslapen. Wederom een heerlijk ontbijt. Om 9.00ur ben ik weer op pad.
Het is heerlijk weer dus goed smeren is vandaag belangrijk. Ik heb er goed de pas in als ik na een uur Chris en Mary tegen kom. We lopen een stukje samen op en daarna ga ik weer mijn eigen weg.
Na een paar uur even gestopt voor een bak (instant) koffie maar dat mag de pret niet drukken.
Wanneer ik weer op de route terug kom, zie ik Chris en Mary net voor me lopen en we lopen weer een stuk op. Als de route de verharde weg verlaat lopen Chris en Mary daar rechtdoor en ik ga de route via de heuvels volgen. Zeker wat lastiger maar ik denk ook een stuk mooier. Langs de heuvels loop ik richting Dingle. En wanneer ik denk dat de route naar beneden gaat vind ik dat prima, maar helaas heb ik een bordje gemist en dus moet ik weer een kilometer naar boven klimmen.
Uiteindelijk zit ik er aardig doorheen als ik in Dingle aankom.
Dingle is met ong. 1800 inwoners een wat grotere plaats en heeft een haven.
Ik check in bij mijn onderkomen voor vannacht een neem een heerlijke douche.
Daarna ga ik het stadje verkennen.
Gisteren werd me door Brian verteld dat ik zeker een kijkje moest nemen bij Dick Mack pub.
En dat was een feestje op de zaterdagavond!
Heerlijke live muziek buiten in de achtertuin.
De uit 3 personen bestaande band speelde Folk afgewisseld met moderne nummers en evergreens. Met een goed gevoel verlaat de pub en na een rondje door de stad ga ik genieten van mijn nachtrust.

  • 22 Juli 2018 - 19:26

    Herman:

    Lekker gezellig in de Dick Mack pub en een leuk bandje.
    Heuvels beklimmen zijn kuitenbijters goed voor de spieren.
    Gelukkig goed weer veel loop plezier. Geniet van je anekdotes.

  • 22 Juli 2018 - 21:45

    Ave:

    Jammer dat je weer extra moest klimmen Maar je dag is volgens mij verder goed verlopen.
    Fijn dat je zo geniet van de natuur en van de gezellige avonden.
    Herman heb het naar je zin tot later.

  • 23 Juli 2018 - 05:53

    Kees Joosten:

    Even bijgelezen, want hoewel ik ondertussen ook vakantie heb, was het er nog niet van gekomen. Ik ben echt jaloers! Niet vanwege het wandelen, maar vanwege de natuur en het kroegleven in Ierland. Daar wil ik beslist nog eens heen, zeker nu je het zo hartstochtelijk beschrijft.

    Vanaf nu ga ik je dagelijks volgen en hoop dat je nog vele mooie verslagen ga schrijven, maar dat is jou wel toevertrouwd!

    sláinte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 47962

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: