Dag 28 - Reisverslag uit Abadín, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Abadín, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 28

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

12 Augustus 2016 | Spanje, Abadín

San Xusto - Abadin 35 km.

Gisteren had Dominic het constant over bedbugs. Ik kon er bijna niet van slapen, overal kriebels. Ik droomde er zelfs over!
Uiteindelijk toch nog redelijk kunnen slapen.
Gisteren ook bedacht dat het wel kon om deze, in tweeën geknipte etappe, te combineren met een halve van de volgende etappe... dat was achteraf toch een foutje!

Aan de afstand op zich lag het niet: 35 km. ;-) Maar daarbij 2 zware klimmen meegerekend was het toch iets veel van het goede. Mijn knie heeft zich overigens  fantastisch gedragen vandaag!
De afgelopen dagen mijn voeten niet meer getaped en dat ging veel goed, tot vandaag!

Op 6.30 opgestaan en nog geen kwartier later op pad, het is nog donker maar de maan schijnt en het is niet bewolkt, dus dat ging allemaal goed, zolang je de juiste weg maar neemt....dat deed ik dus niet...
Gelukkig kom ik er redelijk snel achter, na 500m klimmen kijk ik op mijn gps en weet ik dat ik fout zit...dus terug en even later een stuk verderop opnieuw klimmen! De tendens voor deze dag is gezet!

De eerste 6 km na het volgende plaatsje San Lorenza gaan redelijk snel,. Even een snel ontbijt en weer verder. De volgende 2 uur loop ik er nog 12 bij en kom ik aan in Mondañedo. Pijn in mijn grote teen, niet goed. Blaar 1 is een feit.

Lekker een uurtje gezeten om de voeten rust te geven en een broodje te eten.
Nu gaat het echte werk beginnen. Een stijle klim het stadje uit. Daarna langs een rustige weg de berg volgen, waarbij het bij de ronding van de berg even vijfig meter dalen en vijftig is, echte kuitenbijtertjes!
Na een km of 10 kom ik bij een gehuchtje waar wonder boven wonder een familie drinken verkoopt. Hier even uitblazen en bijkomen, blaar 2 is een feit!

Hierna volgt de volgende zware klim, waarbij je na iedere bocht denkt ik ben boven. Hierna een stuk rustig naar beneden lopen wat wel fijn is.
Helaas gaat het pad weer omhoog en de zon is vandaag erg warm en weinig schaduw, het is zo'n 27 graden.

Net voor ik weer ergens bijna boven ben, ven ik zo kapot dat ik even ga liggen. Na een half uurtje komt er een boer langs die zegt dat ik hiervandaan alleen nog maar naar beneden loop, oke dat moet lukken!
Dus om 14.30 weer op pad en inderdaad gaat het pad grotendeels naar beneden.

Na anderhalf uur denk ik dat ik nog een km of wat moet als ik een dorpje binnenloop, bij de eerste de beste bar gaan zitten en wat te drinken genomen.
Op het terras blijkt een Nederlander te zitten en die zegt dat de Albergue 60m verderop is. Yes!!

Ik ben de laatste gast van de Herberg en sta op een wachtlijst met een spaanse jongen voor de gehandicapten kamer.
Nou zo voel ik me ook, hahaha!
Pas om 8 uur mag de hospitaliero deze kamer vrijgeven en tot die tijd moet ik dus wachten. Ondertussen de was in de wasmachine gedaan samen met enkele italiaanse meiden. Die niet wilden dat ik meebetaalde. Ik zeg nou dan krijg je wel een biertje van mij. Wat later in de supermarkt/bar 3 blikjes voor deze meiden gehaald en gezamelijk opgedronken. Waarop ik door hun uitgenodigd wordt om mee te wten in de herberg. Ze maken rijst met doperwten, prima! Ik heb honger! Om half tien gaat ik naar bed, het lichtje gaat uit.

  • 13 Augustus 2016 - 18:50

    Kees Joosten:

    Even opgezocht, nog 115 km naar Santiago. Met dit soort etappes dus nog maar 4 dagen, maar waarschijnlijker 5. Betekent dan aankomst op donderdag en dat heb je dan prima getimed. Vertrek vrijdagochtend vanuit Santiago naar Hendaye. Misschien wil je wat langer in Santiago blijven, maar dan moet je onderweg wat smokkelen via bus, trein of taxi. Ik merk nog niet dat het onderweg drukker is geworden, maar je zit natuurlijk nog niet in de laatste 100km. Wij zijn weer thuis. Deden we er op de heenweg bijna 8 uur over, vandaag waren we binnen 4 uurtjes weer save and sound terug in Poortugaal.

  • 13 Augustus 2016 - 19:05

    Kees Joosten:

    Wellicht ben ik iets te optimistisch geweest want vanaf Abadin is het nog ongeveer 145 km. Scheelt een dag wandelen. Aan de andere kant kan je het laatste stukje, waar de Camino del Norte overgaat in de Camino Francegnes, makkelijk overslaan want dat heb je tenslotte twee jaar geleden ook al gelopen. Hoe dan ook, veel wijsheid en weinig blaren toegewenst.

  • 14 Augustus 2016 - 00:45

    Ave :

    Dit was weer een pittig dagje voor je.
    Maar je vordert gestaag.
    Hopelijk niet te veel last van je blaren.
    Veel plezier Groetjes Ave.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Abadín

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 48039

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: