Dag 18 - Reisverslag uit Lastres, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Lastres, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Herman

02 Augustus 2016 | Spanje, Lastres

Ribadesella - La Isla
Om 7uur opgestaan en een goed ontbijt gehad. Deze Albergue is echt zijn geld, €18, meer dan waard.
Iets voor acht op pad, de zon schijn al fel en het is al aardig warm. Mijn knie blijft problemen geven dus heb ik mijn etappe voor vandaag ingekort van dik 30 naar iets van 18-20km

Onderweg een aantal pauzes genomen, maar het viel niet altijd mee iets te vinden. De route volgt veel paden langs de kust en door de bossen wat hier betekend veel dalen en stijgen op steenslag weggetjes.

Uiteindelijk aangekomen in La Isla, dit is weer een mooie standplaats. De Albergue ligt weer pal aan het strand!
's Middags uitgeput door knie en de zon een tukkie gedaan en daanna een biertje op het terras. Ik kom in gesprek met 2 italianen die er gisteren ook waren. Lekker zitren praten, de ene is leraar in de buurt van Milaan en de andere directeur van een school in Sienna. Uiteraard mijn tocht van vorig jaar besproken waar ze zeer geïnteresseerd in zijn. Vooral of ik de Via Francigena zou aanraden bij anderen. Waar ik natuurlijk vol JA op antwoordde.

Voor €5 extra in de Albergue het avondeten genoten met deze Italianen. De maaltijd bestond uit een pasta met tomatensaus en een gebakken Tonijn stuk, een fles wijn en water.

Daarna nog even van de zonsondergang aan het strand genoten en vervolgens mijn bed opgezocht.

• 03 Augustus 2016 - 15:38

Gaat het een beetje met je knie?.
    Jammer is het wel dat je er last van blijft houden.
    Gelukkig heb je steeds interessante mensen om je heen.
    Na het lopen een goed gesprek geeft afleiding.
    Herman ga door en geniet