Dag 16 - Reisverslag uit Cahersiveen, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Cahersiveen, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

31 Juli 2018 | Ierland, Cahersiveen

Glenbeigh - Cahersiveen 27km
Goed geslapen en om 08.15 staat het ontbijt op me te wachten. Buiten is het droog maar bewolkt.
Om 9.15uur zijn de wandelschoenen weer aangetrokken en hangt mijn rugzak op mijn rug. Al na een kilometer gaat het regenen en wel dusdanig dat ik maar gelijk mijn poncho aandoe. Het ziet er niet best uit en dan gaat het ook nog eens waaien. Na een km of 5 verlaat ik de hoofdweg en sla een veld weg in. De weg gaat snel omhoog. Ik ben ondertussen ingehaald door een groepje andere wandelaars.
De weg leidt om de berg heen. Geen afrastering en op 300m hoogte. Het lijkt wel bijna een filmscene. Gelukkig is het pad redelijk breed. Met angst en beven blijf ik zo dicht mogelijk bij de bergwand en probeer mijn gedachten af te leiden door voor me uit te kijken of naar de grond.
Helaas kan ik het toch niet laten om af en toe schuin naar beneden te kijken.... en een fotootje te maken.
Daarop lijkt het achteraf allemaal niet zo diep etc etc. Maar het is weer gelukt, ik heb de berg gerond.
Dan gaat de weg verder omhoog naar een pas waar het heel hard waait en regent.
Gelukkig is het hier minder stijl en kan mijn focus terug naar normaal. Door de wind kom ik echter bijna niet vooruit.
Na de pas wordt het langzaam beter.
Rond 13.30 stopt het met regenen en door de wind droogt er ook nog het e.e.a.
Het is echter nog een behoorlijk lang stuk.
En ergens achter een muurtje ga ik even zitten om een boterham te eten uit de wind.
Daarna ben ik klaar voor het tweede gedeelte. Een stuk straat wat veld wegen daarna weer stukje staat en dan zie ik geen pijlen meer. Er zou hier ergens een afslag voor de weg van morgen moet komen maar ik zie het niet en ik sta ineens op de N70.
Nog 5km naar Cahersiveen, dus het heeft geen zin om terug te lopen. Langs de weg kom ik het dorp binnen en meld me bij mijn B&B voor vanavond. Ik krijg een kleine kamer en na het douchen loop ik het dorp (1 straat) eens rond. Ik neem in een can de pubs een biertje en ga daarna op zoek voor wat te eten. Ik zag een pizzeria in een omgetoverde kerkgebouw. Wachttijd ongeveer 1uur en ook net even te sjiek voor nu.
Uiteindelijk gezwicht voor een sirloin steak van 10oz oftewel bijna 300gram.
Er was verder niet echt veel te doen en ik ben redelijk moe dus vroeg onder de wol.

  • 01 Augustus 2018 - 17:14

    Ave:

    Deze 27km kun je vast weer afschrijven van het totaal dat je nog moet lopen.
    Een beetje beter weer zou mooi zijn maar je kunt niet alles hebben.
    Na een goede nachtrust kun je er morgen weer tegenaan.
    Veel plezier en groeten van mij Ave.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 48211

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: