Dag 04 - Reisverslag uit Castlegregory, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 04 - Reisverslag uit Castlegregory, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 04

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

19 Juli 2018 | Ierland, Castlegregory

Tralee - Camp 19.6km maar waarschijnlijk meer.
Vanmorgen Toast met koffie als ontbijt.
Er is nog een Nederlander hier in het hostel die bij me aan het ontbijt zit. Henry is student en dit is zijn laatste volle dag in Tralee voordat hij weer richting huis gaat.
Vandaag gaat hij het eiland rond fietsen.
Om 08.15uur begin ik met de route die eerst langs een kanaal loopt en na 3km eindigd bij een molen waar ik deze blog bijwerk en een espresso drink voordat ik verder loop.
Niet veel later kom ik Chris en Mary tegen een Amerikaans echtpaar uit Vermont.
We lopen gezamelijk een stuk op.
Niet veel later komen we bij een wild-hek.
Hier wordt het terrein een stuk ruiger.
Paden zijn erg ongelijk en veel stenen etc.
Het uitzicht is echter wel schitterend!
Aan de ene kant de groene heuvels en aan de andere kant de oceaan. Het eiland zit ook vol met schapen je k o mt ze echt overal tegen.
Langzaam komt de zon achter de wolken vandaan en daar had ik eigenlijk niet erg op gelet en dus niet gesmeerd. Wat resulteerde in verbrand armen, benen en nek.
Een paar keer wat langer gerust en met verschillende mensen die de terugronde liepen gesproken. Iedereen is enthousiast over het schiereiland Dingle.
Uiteindelijk rond 16.00uur bij mijn B&B aangekomen. Bleek dat ze water problemen had. Ze heeft me bij een bevriende B&B ondergebracht en bracht me er met de auto heen. Deze B&B heet Finglas en zit centraal gelegen in Camp. Er tegenover zit een Ashes Pub. Ziet er echt mooi uit met een oude vuurhaard met ketel.
Hier heerlijk gegeten en een biertje gedronken. Daarna betijds naar mijn bed omdat ik helemaal afgemat ben.

  • 20 Juli 2018 - 19:45

    Ave:

    Zon of geen zon je kunt beter iedere morgen zonnebrandcreme smeren dan kom je niet voor verrassingen te staan.
    Je hebt in ieder geval mooi weer.
    Herman veel loopplezier tot je volgende blog.
    Groeten Ave.

  • 22 Juli 2018 - 13:10

    FratteloF:

    De pub is toch niet vernoemd naar Angela’s ashes door Frank McCourt.
    Prachtig boek overigens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 48212

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: