Dag 21 São Pedro de Rates - Reisverslag uit Rates, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 21 São Pedro de Rates - Reisverslag uit Rates, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 21 São Pedro de Rates

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 Augustus 2017 | Portugal, Rates

Vanmorgen om 6.30uur op pad.
Malachy is een half uur eerder vertokken, omdat het weer wat warmer wordt.

Het is een mooie ochtend en na een km of 10 ga ik rusten in Vilarinho.
Al deze plaatsjes hebben een bakkerij waar je ook even kan zitten. Lekker makkelijk.

Na een half uur zie ik ineens Malachy langs lopen. Hij is waarschijnlijk verkeerd gelopen maar is zich van geen kwaad bewust en heel verbaast dat ik hier al zolang ben.

Omdat het vandaag ongeveer 22km zal zijn doe ik het rustig aan en loop van dorp naar dorp en van bar naar bar.

Om 13.00uur ben ik bij de Albergue ik ben ongeveer de tiende die aankomt, het is zeker drukker dan voor Porto! Totaal 23,6km gelopen.
Een uur later zijn er al 20 pelgrims.

Na de dagelijkse dingen even rustig in de tuin gezeten en in gesprek gekomen met een duits stel, Markus en Irene,die de eerste etappe langs de kust hebben gelopen. Het is volgens hen mooi maar de route gaat na de eeste etappe deels door het zand en dat vinden ze te zwaar.

We zien elkaar uiteindelijk weer in de lokale bar en gaan gedrieën naar de lokale pizzeria, daar komen we een engelse, Zoë tegen die we van de Albergue herkennen en vragen of we bij haar mogen plaatsnemen.

Gezellig met zijn vieren pizza gegeten.
Morgen worst het nog een paar graden warmer dus nasat we nog wat in de tuin van de Albergue hebben gezeten rond 21.30 naar bed....

• 06 Augustus 2017 - 14:14

Ave:

Grappig dat jij eerder was dan Malachy.
    Gezellig dat het nu wat drukker is dan voor Porto.
    Ont moet je weer andere mensen.
    Verstandig dat vroege naar bed gaan vooral als je al weet dat de volgende nog warmer wordt.
    Herman veel plezier .
    groeten Ave.