Dag 22 Tamel san Pedro Fins - Reisverslag uit Tamel, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 22 Tamel san Pedro Fins - Reisverslag uit Tamel, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 22 Tamel san Pedro Fins

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

06 Augustus 2017 | Portugal, Tamel

Vannacht al om 3 uur bruut gewekt door een vertrekkende pelgrim en vanaf 5 is het helemaal een uittocht, uiteindelijk om 5.45 opgestaan en een ontbijtje van yoghurt gegeten. Daarna om 06.15 op pad.

Na zo'n 7.5km zag ik een  bakkerij die open is, een broodje ham/kaas gegeten en een koffie. Daarna weer verder.
Mooi stuk door het bos gelopen. Waardoor de 10km naar Barcelos toch korter lijkt. Daar kom ik rond 10.15 aan. Het is een wat grotere plaats met een lange historie. Helaas niet veel van meegekregen. Nog wel het voetbal stadium van buiten gezien.

Rond 11.00uur ga ik weer verder, ik moet ongeveer nog 10km naar mijn bestemming en de zon begint wel zijn tol te eisen, het is al bijna 30 graden.

Het laatste stuk is heuvelachtig met een lange laatste klim bergop. Ondertussen krijg ik een telefoontje van Andre en Carla en via de video verbinding zie ik dat ze nog aan het bijkomen zijn van het feestje bij Philip gisteren, mijn Camino maatje is 48 geworden ik had hem gisteren al gebelt maar vanaf deze plaats: nog van harte gefeliciteerd gozer! In de schaduw laat ik ze even de omgeving zien waar ik loop. Toevallig lopen er ook nog 2 pelgrims langs.

Daarna op naar Tamel San Pedro Fins.
De Albergue is achter de kerk en wanneer ik daar aankom zie plots een hele grote groep zitten, gelukkig blijkt al snel dat ze niet wachten tot de Albergue open gaat, maar hier een kamppaats hebben. Ze zijn met ongeveer 80 personen onderweg naar Fatima. Gelukkig is er nog plaats in de Albergue. De hele middag stromen de Pelgrims binnen. Wanneer ik naar bed ga liggen ze zelfs op matrassen in de gang en de eetzaal. Deze Albergue is vandaag afgeladen. 28.1km gelopen.



  • 07 Augustus 2017 - 13:01

    Ave:

    Dat was dus een kort luidruchtig nachtje.
    Leuk dat je af en toe telefoonverbinding met je vrienden hebt.
    n het begin vond je het nogal stil qua aantal Pelgrims maar nu mag het volgens mij iets minder zijn.
    Vooral tijdens de overnachting.
    Maar Herman je doet het goed.
    Nog veel plezier.
    Groeten Ave.

  • 07 Augustus 2017 - 15:09

    H.G.Joosten.sr.:

    Wij zijn destijds in Barra geweest dat ligt op een schiereiland daar waren de straten destijds nog niet geplaveid alles was droge aarde en er waren geen trottoirs een plaatsje van Niks maar er was een prachtig mooi Hotel waar wij logeerden en prachtig gelegen aan de Atlantische Oceaan verder zijn we Aveiro, Costa Nova, Coimbra, Espinho en Porto en nog een aantal plaatsen geweest, Lag die ouwe spoorbrug over de Douro er nog die was zo gammel dat ik er niet over heen durfde, mar ze hadden toen al een nieuwe gebouwd dus die oude zullen ze wel opgeruimd hebben, je kon uren langs de kust lopen zonder ook maar iemand tegen te komen. bij Aveiro hadden ze zoutziederijen en er lagen hopen zeewier te drogen, in Porto nog de st. Clarabrug overgelopen. In Coimbra hebben wij bij Montana een Pizza gegeten misschien dezelfde als waar jij die pizza gegeten hebt maar dat zou een wonder zijn want het inmiddels 45 jaar geleden dus zal het wel wat verandert zijn ik had al een heel stuk geschreven ineens was alles weg moest ik weer opnieuw beginnen, nou dat was het weer zo`n beetje groeten van Ma Pa

  • 07 Augustus 2017 - 16:29

    Herman En Carla Warnik:

    Oeps, zo druk is ook niet alles, zeker niet als iedereen op een ander tijdstip komt en vertrekt, erg onrustig lijkt me. Je bent inmiddels voor mijn gevoel al zo lang weg dat ik dacht dat het nu wel bijna klaar zou zijn, maar ik zie net bij de reisdetails dat je nog bijna 2 weken moet, nou ja mag eigenlijk natuurlijk. Dapper hoor! Blijf genieten en tot gauw, groetjes Carla W.

  • 08 Augustus 2017 - 11:05

    André:

    Hoi Herman was leuk je even live te zien en een stukje mee te lopen op je Camino !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Tamel

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 48248

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: