Dag 28 Pontevedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 28 Pontevedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 28 Pontevedra

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

12 Augustus 2017 | Spanje, Pontevedra

Iedereen bedankt voor alle mooie , lieve en grappige reacties die ik mocht ontvangen. Het doet me goed van jullie te horen!

Lekker vroeg opgestaan om 6.30uur het is nog donker buiten, mooi tijd om even wat te eten in de lokale bar. Toost, croissant, sinaasappelsap en koffie.
Om 7.15 als het eerste licht begint te schijnen ga ik op pad. Ik kom een paar stappers tegen die naar huis onderweg zijn. Het is tenslotte weekend.

Een heuvelachtige weg om wakker te worden is het eerste wat ik tegenkom.
Het bevalt me wel. Ik loop stevig door en loop al snel wat pelgrims voorbijj.

Na een uurtje loop ik in de heuvels langs het meer van Vigo. Mooie verandering van scenery. Nadat ik een kleine berg bedwongen heb even rust.

Daarna volgt ik een optie om een kronkelige riviertje te volgen in plaats van de weg. Het is een extra km maar het is het zeker waard.

Om 11.30 ben ik bij de Albergue maar die gaat pas om 13.00uur open. Ikzet mijn rugzak in de rij en ga daarna even wat drinken in de bar er tegenover. De teller staat vandaag op 20.9km

Na het inchecken etc. eet ik ook mijn lunch hier. Daarna siësta. Veel te heet om iets anders te doen....het is 32 graden.

Rond 19.00 ga ik naar de binnenstad zo'n anderhalve km verderop.(en weer terug)

Op een van de grote pleinen is een demonstratie bezig, van wat is mij onduidelijk, op het andere plein is er muziek. Hier eet en drink ik wat en dan weer terug naar de Albergue die om 22.00uur sluit. Het is vandaag een feestdag in de stad maar daar krijg ik niet veel van mee.

  • 13 Augustus 2017 - 13:21

    Ave:

    Leuke reactie van jou op ons beantwoorders van jou blog.
    Ik beleef er veel plezier aan om van jou te lezen hoe het met je gaat en wat je zoal meemaakt.
    Weer 20,9km verder hoeveel of hoe weinig hoef je nog te lopen?
    Heerlijk langs een riviertje te lopen als het zo heet is.Je moest een km meer lopen maar dat had je er voor over.
    Herman veel loopplezier.
    Ik kijk weer uit naar je volgende blog.
    Groeten Ave.

  • 13 Augustus 2017 - 18:35

    Philip:

    Hey Maatje, je bent er bijna! De kortste route, dan moet natuurlijk niet verkeerd lopen, is t nog maar 87km. Moet in een dag of drie te doen zijn. En dan snel op zoek naar een lekker flesje Muga om t vieren. En als je dan toch bezig bent, dan kan je t net zo goed combineren met een pelgrims menuutje in el Parador. Daar zullen ze vast nog wel een ranzig keldertje hebben waar wat flesjes Muga zijn verstopt. Maar dat hoef ik jou niet meer uit te leggen. 3 keer naar Santiago gelopen.. eigenlijk te gek voor woorden. Ik begin me bijna af te vragen of je niets beters te doen hebt! Bijna.... want ik weet hoe t is. En ik kan t iedereen aanraden.
    Geniet van deze laatste kilometers!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pontevedra

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 48186

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: