Dag 31 Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 31 Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 31 Santiago

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

15 Augustus 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Om 6.15 klaar wakker, dus maar opgestaan. Wanneer ik om 06.45 buiten sta is het nog donker. Gelukkig branden er in de straten de lantaarns nog zodat ik de eerste pijlen van de dag niet mis. All snel wordt het licht en de route is wisselend links of rechts van de snelweg af, door veldwegen en kleine dorpjes. Zo blijft ook de laatste dag nog de moeite waard.

Na 10 km neem ik mijn eerste rust en mijn ontbijt. Ik voel aan mijn lichaam dat je bijna aan het einde van de reis bent, de moeheid begint langzaam om de hoek te kijken. Daarbij komt net als andere jaren dat je eigenlijk niet wilt dat de reis eindigd.

Er komen  nog 2 heuvels, waarbij de 2de Santiago stad is. Na nog eens 10km even uitrusten je kunt de  stad al zien liggen. Mooi gezicht maar nog erg ver.

Met verschillende pelgrims geappt dat ik rond 12.30 op het plein aankom.
Na een lange tocht door de stad in een rechte lijn ben ik na 27.2km precies om 12.30uur op het plein. Daar staat Malachy te wachten en daarna nog een hele groep. Leuk om weer eens binnengehaald te worden. ;-)

De nodige foto's en daarna naar het hotel voor een goede douche. We hebben om 15.00uur afgesproken om gezamelijk wat te drinken.  De verhalen van de afgelopen week(en) komen onder het genot van een paar biertjes bij iedereen los.

's Avonds heerlijk tapas gegeten en biertjes gedronken. Pas om 04.00uur weer terug in het hotel. Een heerlijke avond /nacht!


  • 17 Augustus 2017 - 18:28

    Ave:

    Je bent er Herman.
    Dat was vast het moment waar je weken naar uitgekeken hebt.
    En wat een fantastisch weerzien met andere pelgrims zo aan het eind van de zware reis.
    Als je dit leest ben je al onderweg naar Nederland neem ik aan.
    Na deze zware maar prachtige reis van jou zal ik me op andere dingen moeten richten,
    In plaats van lezen over en schrijven naar jou.
    Ik heb erg genoten van jou berichtgeving.
    En wens je een goede thuiskomst.
    Groeten Ave.

  • 18 Augustus 2017 - 01:01

    Linda:

    Proficiat Herman,je hebt het weer geflikt!
    En wat heerlijk dat je een avond lekker kon doorhalen zonder op de klok te kijken.
    Echt een vakantiegevoel lijkt mij ;)
    Een hele goede terugreis.

    Groetjes.

  • 18 Augustus 2017 - 12:10

    Herman En Carla Warnik:

    YES, you did it again!!! Had niet anders verwacht natuurlijk, maar toch, gefeliciteerd met deze wereld prestatie, goede reis terug en voor straks welkom thuis! Groetjes, Carla

  • 18 Augustus 2017 - 13:46

    Herman Joosten. Sr.:

    gefeliciteerd dat je het weer gehaald heb, nou nog een voorspoedige reis terug.I see you nex week! groeten van Ma en mij Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 48037

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: