Dag 15 Agueda - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 15 Agueda - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 15 Agueda

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

30 Juli 2017 | Portugal, Águeda

Om 6.45 de Albergue verlaten en er flink de pas in gezet. Het is zondag en er is weinig open. Zonder ontbijt maar met een flinke pas begonnen. Al snel kom ik in een dorp, Alpalhão, waar niets open is.

Het is bewolkt en soms mistig maar de temperatuur is goed. Nadat ik uit een bos kom kijk ik tegen een groot sportcomplex aan. Even later blijkt het om het FC Anadia complex te gaan. Nooit van gehoord lijkt een hoofdklasse of iets dergelijks te zijn. Als ik er omheen gelopen ben is er ook een Fanshop waar een automaat staat waar je zelfs hamburgers uit kunt halen. Ik heb best trek, maar dit sla ik even over...

Even later krig ik Malachy in het vizier en samen lopen we een stuk op. Bij het dorp  Avelãs de Camino zien we tot ons groot genoegen een bar. Er staat al 13.2km op de teller. Hier even lekker bijkomen met een lekker broodje ham/kaas. Malachy gaat wat eerder weg en een kwartiertje later ga ik ook op pad.

Wat later loop ik door een industrie terrein bij Barró. Daar zit ik niet echt op te wachten. Gelukkig duurt het niet al te lang en kom ik in de buurt van Agueda.
Net voor dit plaatsje kom ik Malachy weer tegen en samen lopen we dit leuke plaatsje in. De Albergue waar we willen slapen ligt even buiten deze plaats dus voor we daar heen gaan op het plein bij de binnenkomst eerst wat gan drinken.
We treffen hier wat andere pelgrims die nog een km of 18 door willen lopen.
Bij mij staat er al 24km op en we moeten nog naar de Albergue die ongeveer 2km verderop ligt, dus voor mij is het genoeg al is het pas 13.00uur.

De Albergue is echt mooi gelegen en hoort bij een hotel. Er is van alles en we besluiten het ons makkelijk te maken een een pizza te laten bezorgen. Rond 19.00uur komen er nog drie pelgrims aan, ze hebben er net 50km opzitten.....
En willen morgen er tussen de 30-40km doen....
Het was een gezellige dag maar ook daaraan komt een eind om 22.30 gaat het lichtje uit en ga ik slapen.

  • 31 Juli 2017 - 21:46

    Ave:

    Dit was weer een pittig dagje En dat zonder ontbijt.
    Je komt nu regelmatig andere pelgrims tegen Dat is leuk voor je.
    Je zei het al het was een gezellige dag.
    Hopelijk volgen meer van die dagen dan voelt het minder zwaar.
    Herman veel pleziergroeten Ave.


  • 01 Augustus 2017 - 22:42

    Herman:

    Dieharder door blijven gaan en blijven genieten van de omgeving.
    Valt mij op dat je minder blessures hebt dan vorig jaar dus wat dat betreft oké.
    Wel meer pelgrims maar samen genieten tegen de avond van een triple gerstenat is ook lekker.
    Sterkte en succes met de volgende etappes.
    Groet Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Águeda

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 48036

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: