Dag 18 Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 18 Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 18 Porto

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

02 Augustus 2017 | Portugal, Porto

Om 7.30 uur bij het verpleeghuis vertokken.
In São João da Madeira regelmatig de weg even kwijt vanwege het gebrek aan pijlen. Daarna lekker doorgelopen.

Op 13km mijn eerste rust bij Ferradal.
Hier vrij lang blijven zitten om mijn blog af te maken en omdat het nog vrij vroeg is. De zon schijnt al wel aardig het wordt vandaag rond de 25 graden.

Mijn plan is om in Grijo de trein naar Porto te nemen. Sinds gisteren gebruik ik  de enkelbrace niet meer omdat het een blaar onder mijn voeten aan het ontwikkelen was, gelukkig was het nog niet zover.

Waneer ik na 20+ km in Grijo aankom blijkt dit een klein dorp te zijn. Waar zeker geen treinstation is maar misschien wel een bus gaat naar Porto.
Ik heb het niet gevraagd....
Eigenlijk voelen mijn voeten en knieën heel goed aan en ik besluit lekker door te lopen en kijken waar het schip strand.

Er zitten lastige stukken in de etappe, veel kasseien, klimmen en dalen etc. Rustig maar gestaag maak ik progressie en rond 15.00uur heb ik nog een km of 5 te gaan al is het wat onduidelijk, het ene dorp gaat  over in het andere dus weet niet precies waar ik ben. 2km voor Porto kom ik Franse Annie tegen en we zien Porto liggen een waanzinnig uitzicht!

Bij de brug maken we wat foto's en nemen we afscheid. Het hotel blijkt niet ver van de brug te liggen en om 16.30 kom ik echt aan 36.8km op de teller.
Had het niet verwacht maar voel me echt top!  Mal is al in het hostel en samen drinken we een biertje.

Na douchen etc. op zoek naar een restaurant. We lopen naar beneden en vinden snel een restaurant aan de waterkant. Lekkere vissoep en gebraden Sardines, alleen wat veel, 6 grote sardines.
Ik kan er niet meer op dan 4 en zit dan echt helemaal vol. Morgen wordt een rustdag in Porto want deze stad wil ik niet helemaal ongezien voorbij lopen.

  • 04 Augustus 2017 - 07:21

    Herman En Carla Warnik:

    Als je Porto gaat bekijken zal het wel niet helemaal een rustdag worden, maar geniet er maar van. Lijkt me een prachtige stad, ben benieuwd naar je verhalen.

  • 04 Augustus 2017 - 09:43

    Ave:

    Dat was een topdag voor je en ruim 36km. verder.
    Ik heb inmiddels de foto,s die je gemaakt hebt gezien wat kom jij een mooie dingen tegen.
    Hoop dat je genoten hebt van je rustdag en van Porto.
    Ik kijk weer uit naar je volgende blog.
    Herman hou je goed en veel loopplezier.
    Groeten Ave.


  • 04 Augustus 2017 - 16:59

    Ron:

    Je bent goed bezig Herman. Ik ben zelf net terug van vakantie in Spanje dus even een tijdje je blog niet kunnen volgen. Inmiddels de schade ingehaald. Respect voor de lange afstanden in die bloedhitte. Ik vind 10 minuten naar een restaurant lopen in 30 gr. al te lang......

    Als je nog in Porto en omgeving bent als je dit leest moet je echt Tripas eten. Een lokaal gerecht uit Porto met ingewanden als hoofdingrediënt, maar wel lekker. Ik hoor je ook niet over de Vinho Verde. Niet alleen maar bier drinken, maar zeker ook de lokale wijn. Is goed voor de bloedsomloop :-)

Tags: Porto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 48251

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: