Dag 04 - Reisverslag uit Grand Saint Bernard, Zwitserland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 04 - Reisverslag uit Grand Saint Bernard, Zwitserland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 04

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 Juli 2015 | Zwitserland, Grand Saint Bernard

Gisteren in Bourg Saint Pierre gebleven vroeg onder de wol om weer een beetje op krachten te komen. Lekker ontbeten in het pension/hotel waar ik verbleef en om 8.00 pas op pad, vandaag een korte etappe van ongeveer 5 uur naar Col de grand San Bernhard. Het is weer een dag van dalen maar vooral klimmen. Ik moet ongeveer 600meter omhoog maar dat zijn er bijelkaar wel 1000 geworden. Onderweg nog even een plekje in de schaduw gevonden om de overgebleven brood, kaas en worst van eergisteren op te eten. Dat was ongeveer 10meter van het pad af. Omdat ik na het eten, op het pad direct onder schrikdraad door moest kruipen had ik mijn rugzak op een schouder hangen en bij de eerste stap die ik doe verzwik ik mijn enkel. Ik hoorde het kraken maar voelde eigenlijk geen pijn. Dus maar doorgelopen. Het is wel gevoelig maar is gelukkig niet dik geworden, ik heb uiteindeljjk de resterende 2 uur uitgelopen. Uiteindelijk hielden enkelbanden het! dankzij mijn bergschoenen denk ik. Rond 14.00uur kom ik op de top. Wat een uitzicht zeg en ook erg druk. Dit is echt een toeristische trekpleister!  Bij het inchecken ontmoet ik ook andere pelgrims. Filip uit Zwitserland,  Gabriel uit italie, Remy uit frankrijk, hans en marrie uit nederland en ... uit België. Met zijn allen gegeten en daarna nog een biertje gedronken.

  • 21 Juli 2015 - 11:13

    Ave:

    Hopelijk houdt je enkel het Als je daar nu al mee ga tobben.....
    Gezellig dat je andere Pelgrims hebt ontmoet.
    Hoef je niet in je eentje een biertje te drinken.
    Herman weer veel plezier tot later

  • 21 Juli 2015 - 13:07

    Carla:

    We zijn eigenlijk wel iets langere verslagen gewend van die andere Flip, maar kan hier mijn lunchpauze ook wel mee doorkomen. Is een goed plan dat jullie elkaar steeds zo afwisselen met die camino's, hebben we heerlijk leesvoer tot onze beschikking. Wat leuk dat je andere lopers bent tegengekomen, is in ieder geval voor 's-avonds wellicht stuk gezelliger! Dat kraken in die enkel lijkt me niet echt goed, dus misschien het koude bier straks gebruiken tegen de zwelling in plaats van te nuttigen? Succes weer verder!

  • 21 Juli 2015 - 14:27

    André:

    He je bent lekker bezig hé !! Fijn dat je andere pelgrims hebt ontmoet.
    Hoop voor je dat het goed blijft gaan met je enkel, moet je toch niet aan denken aan het begin van zo een tocht. Groetjes hou vol we blijven je volgen .

  • 21 Juli 2015 - 20:23

    Kees Joosten:

    Vandaag al met je gesproken via telefoon en je klonk behoorlijk opgewekt! Probeer die spirit erin te houden en je zal zien dat het allemaal veel makkelijker gaat. Maar dat is met jouw ervaring wel toevertrouwd! Forza!

  • 21 Juli 2015 - 20:56

    Linda:

    Wat vervelend zeg van je enkel,maar jou kennende hou je je poot stijf,dus komt goed.
    En hoe gezellig is dat, mede pelgrims waar je een hapje en drankje mee kan doen.

    Molto divertente...oftewel veel plezier!

  • 23 Juli 2015 - 10:52

    Bernard:

    Ik hoop dat het goed gaat met die enkel. Zit je goed op schema. Veel plezier.

  • 23 Juli 2015 - 11:39

    Philip Den Ouden:

    Hé Bikkel, volgens mij is deze tocht net zo zwaar als afgelopen jaar. Alleen toen maakte we de wandelingen zwaarder door iedere avond een wijnproeverij te organiseren:-) Zoals ik jou ken, gaat het ook dit jaar probleem worden. Als jij je mind op lopen en Rome hebt gezet, ga je dat zeker waar maken!! Tof dat jenu je wat maatjes hebt gevonden, waarvan 1 zelfs met een makkelijk te onthouden naam. Doe die maar de groeten:-)
    Ik ben gisteren met Ruth naar de Vierdaagse feesten geweest in Nijmegen. Dat was weer super gezellig! Vandaag Ruth naar Anneke brengen. Had jij eigenlijk bij moeten zijn... Maar jij hebt het beste excuus.. Ik zal Anneke ook het adres van je blog geven.
    Heb je nog Donativo's weten te scoren?
    Buen Camino!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 48027

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: