Dag 05 - Reisverslag uit Aosta, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 05 - Reisverslag uit Aosta, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 05

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 Juli 2015 | Italië, Aosta

Iedereen bedankt voor de lieve, leuke en hartelijke berichtjes. Het helpt om de zware dagen door te komen.

De dag begon met een gezamenlijk ontbijt in het klooster waar ik sliep. Omdat het ontbijt pas om 8 uur was en ik mijn vorige blog ook nog op de site wilde zetten was het pas 9.15 voordat ik vertrok voor de afdaling naar Aosta.
Veel te laat en veel te ver! De zon was direct al niet echt aangenaam meer. En de afdaling was behoorlijk stijl. Ik probeerde mijn enkel te ontzien maar daardoor duurde het nog langer. Tot St . Rhemy alleen al ongeveer 800m naar beneden in de verzengende hitte. Daarna nog maar eens 1200 meter gedaald maar een heel stuk langs een beekje gelopen waar het wat minder stijl afliep. Helaas duurde dit stuk wat mij betreft te kort want veel schaduw tussen de bomen. Later nog een paar keer gestopt om in de weinige schaduw een beetje bij te komen. De warmte vreet je energie weg.

Vlak voor Aosta kom ik de groep van gisteren weer tegen. Het was een hartelijk weerzien. Maar aangezien de meeste al gerust hadden wachte alleen Gabriel. Snel een ijsje gehaald want die had ik wel verdiend en samen de achtervolging ingezet. In Aosta kwamen we allemaal weer bijeen en ging Gabriel telefonisch op zoek naar slaapplaatsen voor ons allemaal. Uiteindelijk sliep Phillip, Rita en Gabriel in een klooster en Marry, Hans en ik in een leuk klein hotelletje. Daar werden we hartelijk onthaald en na het bestellen van een biertje kregen Hans en ik allebei een flesje van 66cc. Das niet verkeerd! En voordat we het wisten was tie al op ;-) We hadden afgesproken om gezamenlijk te eten dus even snel douchen. Dat was wel nodig want het was 's middags 35graden in de schaduw geweest. Lekker gegeten bij de lokale pizzeria en om 22.30 onder de wol. Vandaag ongeveer 30 km gelopen.

  • 23 Juli 2015 - 20:14

    Ave:

    Je bent echt een kanjer alsof het niets is in de brandende zon30 km te lopen.
    Dat ijsje heb je dubbel en dwars verdiend.
    Ik ga nu je volgende blog lezen ik kreeg ze tegelijk binnen.
    Groetjes Ave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 48271

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: