Dag 35 - Reisverslag uit Rome, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 35 - Reisverslag uit Rome, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 35

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

20 Augustus 2015 | Italië, Rome

Yes!! Ik ben er, op het st. Pietersplein wel te verstaan. :D :D

Iedereen bedankt voor alle leuke, lieve en ondersteunende berichten! Het was iedere dag weer een moment om naar uit te zien!

Het heeft dan ook 35 dagen geduurd en soms dacht ik dat ik er nooit zou komen.
Sterker nog ik heb er aan gedacht om eerder te stoppen....maar dat was maar 1 seconde!!
Wat een tocht! Wat heb ik weer een hoop leuke mensen ontmoet,. Al kon ik sommige helemaal niet verstaan, of zij mij niet.
Zoveel mensen die een stukje met mij opgelopen zijn.
Natuurlijk de pret en lol onderweg.
En iedere keer weer afscheid nemen, ik kon er moeilijk aan wennen.
Maar het hoort bij de camino,. Ja ook hier wordt de route, camino genoemd.

De Via Francigena is volop in wording, in het noorden van Italië nog relatief onbekend maar verderop in Toscane zijn ze er volop mee bezig om het tot een succes te maken. In het laatste gedeelte, regio Lazio, moet ook zeker nog wat gebeuren.

Maar hoe ben ik zo snel in Rome verzeild geraakt?
Om 6.15uur ging vanmorgen de wekker. Na het uitchecken zijn Andrea, Patricizia, Rosanna en ik koffie gaan drinken. Hier troffen we Adelle en Maurits en Dimitry.
Na de koffie afscheid genomen, Patricizia en Rosanna zie ik morgen in Rome weer; en met Andrea de bus naar het treinstation gezocht. Om de trein hier in de buurt te bereiken moet je buiten de bus ook nog een klim van 3km maken. Niet veel trek in en een jongen gaf aan om met de bus verder te reizen naar Vitralla waar de bus bij het treinstation stopt. Goed plan!!
Aangekomen in Vitralla kaartjes gekocht en om 9.06 de trein naar Rome.

In de trein afscheid genomen van Andrea die doorreist naar Milaan.Uitgestapt op station Rome Monte Mario. Volgens de navigatie nog een dikke 8km tot het st.Pietersplein.
Na een half uur lopen kom ik in het park van Monte Mario en wat heb je hier een mooie uitzichten op de stad!! Echt prachtig! Na de afdaling in het park is het alleen nog 1rechte weg naar het st.Pietersplein.

Als ik aankom is het rond 3 uur, en ga ik eerst in de schaduw een half uurtje genieten van het uitzicht en vooral de mensen. Daarba kijken of ik een certificaat kan halen, helaas! Op donderdag kan dat niet. Dus wachten tot morgen om samen met Patricizia en Rosanna het Testimonium op te halen.

Dan maar nasr het hostel, na 3km lopen bleek deze tot 22 augustus gesloten te zijn.
Gelukkig wisten ze wel een andere plek en maakten op mijn verzoek een telefonische reservering.

Na de spullen op de kamer gegooid te hebben de stad in. Ik zit niet ver van de grootste bezienswaardigheden af! Dus hier wat rond gelopen en wat foto's genomen.
In een tussenstaat gegeten en gedronken en om 22.00uur doodop mijn hostel en bed opgezocht.

  • 21 Augustus 2015 - 15:19

    Philip Den Ouden:

    Grote klasse maatje! Helemaal zelf gedaan! Zelf deze reis uitgezocht en zelf die knoop doorgehakt om het ook echt te gaan doen! Dat hoofdstuk alleen was al bijna een camino te noemen!
    Want er is zo veel keuze als het om pelgrimstochten gaat. En moet er nu wel of geen tent mee.. Wel of geen nieuwe schoenen.. Zo veel te regelen, zo veel twijfels. En na dat hoofdstuk de voorbereidende kilometers. Of beter gezegd, de voorbereidende kilometers die je niet gelopen hebt omdat je nog geblesseerd was.
    Ik heb her en der wat geluiden om me heen gehoord van mensen die er een hard hoofd in hadden of jij dit wel tot een goed einde ging brengen. Maar JIJ hebt bewezen dat alle sceptici ongelijk hadden. Jij staat daar nu in Rome! Met een gevoel, zoals je me gisteren vertelde, wat je ook had toen wij in Finesterra stonden. Zo lekker!!
    Voor nu, genieten van die mooie stad en dan als de donder richting NL zodat we volgende week snel wat af kunnen spreken, want ik sta te popelen om de verhalen live te mogen horen..

  • 21 Augustus 2015 - 15:25

    Ave:

    Herman
    Je hebt je doel bereikt.
    Een kanjer ben je.
    Gelukkig dat je niet afgehaakt hebt of bent.

    Dan hadden wij (de lezers van jou blog) niet zoveel verhalen kunnen lezen.
    Je hebt me aangename leesmomenten bezorgd.
    Dank daarvoor nog veel plezier in Rome
    Groetjes Ave

  • 21 Augustus 2015 - 16:04

    Kees Joosten:

    Uiteraard nogmaals gefeliciteerd en geniet nog van een dagje Rome en vergeet het certificaat niet, want er niemand die Roomser is dan de Paus!

  • 21 Augustus 2015 - 16:14

    Fred.van.der.heijden :

    Hallo Herman, gefeliciteerd, met deze geweldige prestatie, wat een tocht, moet dit voor jouw geweest zijn.
    we hopen je snel weer te zien, in ons zon overgoten Nederland, en dan drinken we er een op.
    nog een goede thuisreis, ps,neem wel de trein, anders moet ik weer heen en weer lopen,voor die waanzinnige planten, van jouw.
    Groetjes van Fred en Brigitte

  • 21 Augustus 2015 - 21:05

    Marion:

    Gefeliciteerd!!!!!!!! Goed gedaan jongen. Het Sint Pietersplein ....... Geweldig.
    Daverend applaus staande ovatie allemaal voor jou. Geniet van deze mooie oude stad. Savonds kan ik je trevere aanbevelen voor een hapje en drankje. Leuk uitgaans gebied.
    Tot snel gladiator. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 48034

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: