Dag 32 - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 32

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

17 Augustus 2015 | Italië, Bolsenameer

Vanmorgen ging om zes uur de wekker.
De spullen van gisteren waren nog steeds nat. En buiten regent het dus met natte kleren op pad. Na een klein uurtje stop het met regenen en laat de zon zich zien.

De route loopt van Acquapendente naar Bolsena. Volgens het boekje 22km. Vandaag lekker rustig aan gedaan en daar leent de route zich ook voor.
De eerste 10km loopt via een stukje bos en vervolgens door de velden. Hier kun je zoals bijna iedere dag de rijpe bramen van de struiken plukken.
Na 10km komen we in een klein plaatsje waar we even bijkomen en wat drinken en eten.

Als we het plaatsje uitlopen krijgen we de eerste kijk op het meer van Bolsena.
Vervolgens door het bos en daarna een breed pad langs de rand van het bos naar Bolsena. Tussendoor mooie doorkijken op het meer. Het is 26 graden en goed uit te houden
Bij binnenkomst in Bolsena staat een mooi kasteeltje en een nog mooier uitzich op het meer. Door mooie kleine straatjes naar een pleintje gelopen om daar eerst een welverdiend biertje te drinken.
Daarna inchecken bij de nonnen.
We slapen in een grote ruimte met matrassen op de vloer.

Vanavond is er een feest ter ere de heilige st. Rocco. Waar we met een groep pelgrims heen gaan om natuurlijk wat te eten en wat te drinken. Er staan allemaal lange tafels en je kunt er o.a. Bruschetta krijgen. Om half 10 treed er ook nog een zanger met begeleidingsband op.
Helaas gaat de deur bij de nonnen om 22.00uur dicht, dus maar 1 nummer van deze band gehoord.

• 18 Augustus 2015 - 12:59

Carla:

Nou Herman, op de grond slapen en dan ook al om 22.00 uur; krijg daar persoonlijk geen vakantiegevoel bij, maar alle uitzichten overdag en niet te vergeten de natjes en de droogjes, zullen veel goedmaken!
    Geen idee dat die nonnen anno 2015 ook zo streng zijn, terwijl het nota bena een feest was ter ere van de heilige st. Rocco?! Hoe voelt dat trouwens als enige Hollander tussen al die Italianen, je zult wel flink verwend worden toch? Ja, dan is het ineens alweer dinsdag 18 augustus en zit je nu echt in de laatste fase van een fantastische tocht! Nu al complimenten dat je het er zo goed vanaf hebt gebracht en wat fijn dat je geen blessures hebt opgelopen, behalve misschien een zonnesteek en wat blaren........, veel succes deze laatste dagen en ik hoop dat je in Rome nog flink gaat genieten van deze overwinning!

• 19 Augustus 2015 - 00:39

Ave:

Gelukkig dat later op de dag de zon door kwam en bij 26 graden is het goed opdrogen.
    Op het ogenblik is het hier ook nat en kil maar tegen dat jij thuis komt gaat de temperatuur weer omhoog.
    Dit was volgens mij een goede loopdag.
    Nog een paar dagen doorstappen en dan heb je een grote prestatie geleverd.
    Sterkte daarmee.
    Groeten Ave