Dag 13 - Reisverslag uit Fornovo di Taro, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Fornovo di Taro, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

29 Juli 2015 | Italië, Fornovo di Taro

Gisteravond vroeg naar bed gegaan omdat de wekker om 4.45 gaat. Vandaag een extra lange etappe van 34km voor de boeg. En dan wil je niet de hele dag kn de zon lopen.

In het ochtendschemer de weg uit Fidenza zoeken en de route oppikken.
Dat viel nog niet mee. Na een omweg toch de route gevonden. Met Manu afgesproken in Fornovo het einddoel van vandaag. Ik zit vol energie vandaag en dat ga ik nog nodig hebben. Ik zet er flink de vaart erin want je kunt maar wat kilometers achtet de rug hebben.

Rond negen heb ik er al een dikke 15 opzitten als ik een Engelsman tegen kom die de andere richting uitgaat. Hkj loopt van Rome naar Engeland. Dat is eigenlijk de officiële route. De BIsschop van Cantenbury heeft  namelijk tijdens zijn terugreis naar Engeland deze route als eerste opgeschreven. De meeste lopen naar Rome maar sommigen lopen dus ook de andere kant op.

in de volgende dorp Medisano besluit ik mijn eerste stop te houden ik moet dan al zeker 20km gewandeld hebben. Ik neem wat te drinken en geef mijn voeten wat frisse lucht. Ik vraag iemand hoever Fornovo is en hij geeft aan dat het nog ongeveer 12-13km is. Dat lijkt me nog goed te doen. Na een half uurtje rust pak ik de draad weer op. Wat een mooie landschappen kom je hier in de heuvels tegen.

Na nog 2 uur lopen ben ik al aardig leeg. In een dorp was ik de barretjes al voorbij toen ik een aangegeven rustpunt tegen kwam. Hier lekker in dw schaduw een appel en een sinaasappel gegeten, de voeten nog wat rust gegeven en weer op pad. Ik kom bij een rivier die zogoed al droog staat. Hier loop ik via een mooie route langs en kom uiteindeljjk ik Fornovo aan. Ondertussen is het water net op dus in het voor ik het echte stad via een brug bereik eerst nog een rust en wat te drinken.

Daarna rond 13.30 de brug over en op zoek naar het onderkomen van vandaag. Die hebben we gisteren al telefonisch laten reserveren.
Ik loop een pleintje op omdat ik op piazza 4 novembre moet zijn. Kom Manu muj tegemoet. Hij zit in een bar aan de lunch. De auberge is nog niet open en ik schuif aan voor de lunch.  Daarna moeten we uiteindelijk tot 15.30 wachten tot we toegelaten worden. Moe maar voldaan ga ik eerst een half uurtje liggen om bij te komen. Daarna douchen en wat proviand voor morgen kopen.

Als alle voorbereidingen zijn gedaan gaan we nog een barretje in welke wifi heeft en ff later ook nog live muziek.

  • 29 Juli 2015 - 22:04

    André:

    He Herman leuk je even gesproken te hebben en dat je ons hebt mee laten genieten van de live muziek.
    Realiseerde me helemaal niet dat je een stukje overgeslagen hebt en als een van de weinige geef ik je daar een pluim voor. Goed gedaan joh je hebt tenslotte ook vakantie. Het is leuk om een stukje te gaan lopen maar vind het fantastisch dat je een stukje gesmokkeld hebt. Zou ik namelijk ook doen haha.........
    Leuk om je verhalen en ervaringen te lezen je bent nu in en prachtig gebied en zal nog volop gaan genieten. Probeer ook een beetje van de Italiaanse keuken te genieten , een pizza is wel lekker maar elke dag lijkt me ook niet alles. Als je zo aan de wandel bent en heel veel inspanning levert, heb je toch wat stevigers nodig lijkt mij. Overigens jammer van die Rum een beetje zwaar om te sjouwen maar Club Havana is hier echt een stuk duurder. Groetjes voor nu we blijven je volgen.

  • 29 Juli 2015 - 22:28

    Ave:

    Dat was een pittig dagje.
    Maar ik merk dat je goed in je vel zit.
    Zodoende kun je heel wat aan.
    En de dag eindigen met een drankje en live muziek ook niet verkeerd.
    Veel loop plezier Herman geniet er van.
    Groetjes Ave

  • 29 Juli 2015 - 23:37

    Kees Joosten:

    Je hebt je pace weer opgepakt, zie ik. Complimenten daarvoor! Luister vooral niet naar Andre, want dan kom je niet verder dan naar de kroeg en terug met een tussenstop bij een lekker restaurantje. Wat overigens niet wil zeggen dat je dat niet moet doen, maar blijf vooral wandelen want daar kom je voor. Op naar de mooiste plaatsen van Europa ( Florence, Siena, Lucca, Pisa, Montecatini Terme etc.). Ga je die ook allemaal bezoeken?

  • 29 Juli 2015 - 23:40

    Kees Joosten:

    Speciaal de groeten van Mieke en Jim, die al drie dagen 's avonds op het podium geroepen is, vanwege zijn sportieve prestaties overdag!

  • 30 Juli 2015 - 00:06

    Fratello Francesco:

    Je Karma is goed. Hou dit vast.

  • 30 Juli 2015 - 17:10

    Ruth Maria Amling:

    Hello peregrino Herman,

    your photos and stories showes me your good time on Via francigena!
    What a great adventure again :-) :-) :-)
    Remember our look into every cementery on the camino last year :-) , LOL , never forget this time :-)
    Herman, my wishes to you
    always goog weather
    nice and intresting people
    lekker food and vino
    a lekker stapelbett
    enjoy this beautiful nature
    no blisters and pain
    churches for a little rest
    ..... and silence to hear your soul :-) Trust into yourself , let things flew and have a look what happens :-) could be - a wonder !
    I say "Good-bye" for a few weeks! On Saturday I start my "Camino" to Peru :-)
    Send you a lot of hugs and kisses !! Buen camino !
    Your camino friend :-) Ruth

  • 31 Juli 2015 - 20:39

    Fred.van.der.heijden :

    Hallo Herman,wat ben jij bezig, met een waanzinnige tocht.ik lees bijna elke dag je verslagen.wij vinden het een prachtige prestatie, waar je mee bezig ben.de plaatsen,waar je langs kom,lijken me prachtig.
    ik ga morgenochtend, weer even langs je huis,om die 4 waanzinnige planten te verzorgen, ze groeien als kool.wij wensen je nog een hele goede reis,en geniet ervan. .Groetjes, van Fred en Brigitte. Ps, mijn vakantie, is ook begonnen. Mazzel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 48032

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: