Dag 11 - Reisverslag uit Vercelli, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Vercelli, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

27 Juli 2015 | Italië, Vercelli

Vanmorgen voor de verandering vroeg opgestaan. Na een goede nachtrust ben ik weer fit. Op weg naar San Germano. Dit ligt halverwege Vercelli, de eerste grote stad op de route.

De route baant zich al snel een weg door de bijna volgroeide maisvelden, er worden hier ook veel kiwi's verbouwt. Een stukje verder zien we de eerste rijstvelden en daarmee komen ook de eetste muggen ons verwelkomen. We hebben al een aantal verhalen gehoord dat de Po-vlakte een redelijk eentonig gebied is om te wandelen en dat je er gek wordt van de muggen. Binnen een halfuur ben ik al zeker 8 keer gestoken, dat belooft wat.

In het plaatsje Santhià (wat op 10km ligt) komen we Manu tegen. Gezamenlijk gaan we wat drinken. Hier besluiten we om niet verder te gaan en met de trein naar Vercelli te reizen ongeveer 25km verderop.
Deze stad wil iedereen nog zien. Hans en Marry gaan morgen naar Turijn en blijven daar 2 nachten voordat ze terug naar huis vliegen. Manu wil ivm de Po-vlakte een aantal etappes overslaan wat mij ook goed uitkomt omdat ik de gehele weg niet binnen 5 weken kan lopen en toch naar Rome moet.

Binnen een kwartier zitten we in Vercelli. Nu nog een verblijf regelen. In de boekjes stond een seminario aangegeven in de stad, helaas lieten ze al een tijd geen pelgrims meer toe. Een oud klooster was onze 2de keus maar dat stond net buiten de stad. Na 45 wandelen uiteindelijk aangekomen. Het is een rare plek maar we hebben weer een goed bed en een lekkere douche. Het kost ons 10 euro pp.
Inclusief ontbijt.

Na de douche met een bus de stad weer in. Deze bus rijd gratis maar de laatste gaat om 19.05 terug. We hebben ongeveer een uurtje of 4-5 te spenderen.
Vercelli staat vol met kerken, ook staat er een universiteit, veel kleine straatjes en pleintjes. Maar er mist wel een bepaalde sfeer. Het is moeilijk uit te leggen.

We maken zelf een maaltijd in het klooster omdat we al vroeg de bus terug moeten hebben. Brood, salade en een toetje. Alles uit de supermarkt.

• 29 Juli 2015 - 00:05

Kees Joosten:

Als ik het goed uitreken, hebt je vandaag 10k gelopen! Man, man, wat is dat afzien zeg. Ik heb vandaag alleen al meer kilometers in het zwembad afgelegd! En dat is nog minus de nodige kilometers om elke keer naar mijn hotelkamer heen en weer te lopen vanwege een hardnekkige diarrhea! Maar als jij en Elvis (Manu) daar vrede mee hebben, ala. Wel toepasselijk trouwens dat jij de Po(vlakte) hebt overgeslagen, ik dus zelden. Groeten vanuit Pineda de Mar, waar een schraal zonnetje onze dagen verblijdt.

• 29 Juli 2015 - 00:48

Ave:

Dat reist zeker beter met de trein het moet niet gekker worden.
    Zo schiet je lekker op.
    Maar alle gekheid op een stokje morgen gewoon de pas er weer in.
    Hopelijk zonder muggen geplaag.
    Veel plezier Ave

• 29 Juli 2015 - 09:06

Carla:

Het begint nu wel echt een vakantietripje te worden, reizen met de trein vanwege een paar muggen, met de bus naar Vercelli.......heb wat gelezen over Vercelli en krijg de indruk van andere reisverslagen dat de inwoners voornamelijk bestaan uit bekrompen rijke rijstboeren die erg op hun centen zitten, dus dat het niet zo leeft in die stad is wellicht onder andere daar aan te wijten.
    Waar ik geen vakantiegevoel bij krijg is die laatste zin in je verslag. (gevangenis)eten uit de supermarkt, zelf klaar maken, man man, dat verwacht je toch niet in Italië!
    Neem aan dat je vandaag weer aan de wandel gaat zoals een goed pelgrimmer betaamt! Success!

• 29 Juli 2015 - 10:08

Linda:

Je vertelde nog voor je wegging,ach ik zie wel waar het schip strand.
    Misschien ook een idee joh,om lekker te gaan varen.
    Daar hebben ze trouwens ook heerlijk eten op zo'n schip.

Nou Herman geniet ervan...en heel veel succes ;)