Dag 29 Caldas de Reis - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 29 Caldas de Reis - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 29 Caldas de Reis

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

13 Augustus 2017 | Spanje, Caldas de Reis

Nog 2 daagjes en ik ben in Santiago, 3 met deze dag meegerekend. Het gaat wel erg snel nu. Maar ik ben dan ook al bijna een maand onderweg...

Vandaag als één van de laatsten weg om 7.20. Ja het verbaasde mij ook dat bijna iedereen al weg was.

Wanneer ik door Pontevedre heen loop moet het een aardig feestje zijn geweest gisteravond en vannacht. De lokale Roteb is er druk mee. En, meer als gisteren, lopen er nog behoorlijk veel feestgangers de weg naar huis (te zoeken).

Het is fris maar in het tempo waarin ik loop ben ik snel opgewarmd. De eerste pelgrims heb ik al snel ingehaald, al is dat geen doel. Er is vandaag 1 grote klim al gaat het geleidelijk. Ik praat onderweg nog met 2 Portugese pelgrims die samen met hun vrouwen lopen.

Ongeveer 3km voor mijn aankomst in Caldas de Reis neem ik een grote rust het is rond 11 uur en ik heb trek.  Boccadilla Gabon en een cola. Daarna het laaste stukje. Het is 12.15uur bij aankomst en de Albergue gaat om 13.00uur open. Weer wachten....pfff.

Het stadje heeft natuurlijke warmwaterbronnen. Waarvan er een in iedergeval publiekelijke toegankelijk is.
Het water heeft een constante temperatuur van 40 graden. Er is fonteintje met aan de ene kant een koud water en aan de andere kant warm water.

In het park is een Folklore feest met diverse kraampjes en een Folklore band die optreed. Het is er gezellig, levendig en druk.

's Avonds een pelgrims menu gegeten vlak naast de Albergue. Daar ontmoet ik Bea uit zuid korea en Lucia uit Frankrijk.
Gezellig zitten praten al spreekt Bea heel slecht Engels.  Het zijn meer steekwoorden dan zinnen.

  • 14 Augustus 2017 - 19:05

    Ave:

    Wat schiet je nu op al zo dicht bij Santiago.
    Voor jou bekend terrein.
    Nog even doorstappen (lopen).
    Het dorpje waar je was lijkt gezellig en levendig met festiviteiten in het park en ook nog wamwaterbronnen.
    Geniet van de rest van je tocht.
    Groeten Ave

  • 15 Augustus 2017 - 11:13

    André:

    Nog 2 dagen en dan zit het er al weer op niet te geloven als ik naar de kaart kijk en zie waar je begonnen bent en waar je nu bent moet ik zeggen alle respect aardig stukje weer. Santiago voor jou bekend terrein voor ons ook je slaapt dit keer in het klooster waar ik met Ron gelegen heb toen we jullie voor de eerste keer inhaalden in Santiago. Lijkt alweer zo lang geleden je hebt al weer aardig wat camino,s gelopen na die eerste keer. Nooit gedacht toen dat je dit vaker zou gaan doen. Geniet nog even van je laatste stukje veel plezier in Santiago en in de bekenden kroegen aldaar en tot snel . Vergeet niet je flesje Mugo te drinken dat hoort er bij heb ik begrepen .

  • 15 Augustus 2017 - 13:25

    Herman Joosten. Sr.:

    Nee Herman geen Muga maar Vino Verde, O nee je bent in Spanje, dat hebben ze alleen in Portugal.
    En zal om deze tijd wel uitkomen de nieuwe oogst. Nog twee daagjes en je bent er al weer, Jonge wat zou ik nog graag een keer mee willen maar helaas de benen houden dit niet meer vol. Ik hoop dat je van de reis genoten hebt en je bent zo nu en dan nog eens iemand anders tegen gekomen nog veel plezier in de rest van de reis groeten van Ma tot volgende week. Pa. (De Zuidam schiet al aardig op!)

  • 15 Augustus 2017 - 16:27

    Ron:

    Prima prestatie Herman. Ik had destijds ook niet verwacht dat je dit (meerdere keren) zou gaan herhalen.
    Lijkt inderdaad alweer eeuwen gelden dat we met jullie in Santiago waren.

    Ik zou er dit jaar graag weer bij zijn om te helpen van het ledigen van de flessen Muga, maar helaas gaat dat dit keer niet lukken.

    En wat betreft Vinho Verde. Dat is gemaakt van de Alvarinho druif en in Santiagio is er volop witte wijn van Albarino, dat is dezelfde druif. In Santiago kan je zelfs dus de verbeterde versie van Vinho Verde drinken. Net zoals toen wij er bij waren. Doen dus :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Caldas de Reis

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 47982

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: