Dag 13 Coimbra - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 13 Coimbra - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 13 Coimbra

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

28 Juli 2017 | Portugal, Coimbra

Vanmorgen met Paul en Jim gezamenlijk en lekker ontbijt genuttigd.
Paul gaat richting Fatima en Jim en ik gaan richting Coimbra.
Het is al 8.15 als we weggaan. Het is bewolkt en kunnen lekker doorlopen.

De natuur is hier heel mooi. Mooie paden en langs opgedroogde beekjes gaat het omhoog. Na tussendoor even gestopt te zijn, houdwn Jim en ik een lange rust in Conimbriga. Hier is een romeinse opgraving die we wel willen zien.
Helaas moeten we er voor betalen en dat hebben we voor een ruïne eigenlijk niet over. Na de rust door naar Cernache.
Er staat bijna 18km op de teller en het is te heet om door te lopen. Dus nemen we hier een taxi naar Coimbra.

In Coimbra kunnen we onze rugzakken in de berging van het hostel kwijt. Daarna even de stad in want inchecken is pas vanaf 16.0uur. Daar komen we enkele andere Pelgrims tegen bij een terras, dus even aanschuiven. Anne uit Nederland  ben ik al even in Tomar tegen gekomen en Malachy lomt uit Amerika uit de buurt van Seatle. We praten wat bij en spreken af om gezamelijk om 19.00uur wat te gaan eten.

Om 19.00uur is het clubje weer compleet en gaan we op zoek naar een restaurant die zijn er genoeg maar we willen iets minder toeristisch. Uiteindelijk in een klein straatje een restaurant gevonden en de toon is gezet als bij iedere vraag of bestelling de ober (zoon van de eigenaar ) aan zijn vader moet vragen of ze het wel (in huis ) hebben. Onze eerste 2 keuzes zijnn niet voorradig dus wordt de keus wel heel beperkt. We hebben er hartelijk om gelachen.

• 30 Juli 2017 - 18:57

Ave:

Hallo Herman,
    Dat was een goed en gezellig begin van de dag.
    Toch weer 18 km.gelopen.
    Wel grappig die bevindingen in het restaurant en goed dat je daar hartelijk om kon lachen.
    Hebbenjullie toch nog lekker en voldoende kunnen eten?.
    Op naar de volgende dag met nieuwe ontdekkingen.
    Ik kijk uit naar je volgende blog.
    Sterkte en veel plezier.
    Groetjes Ave.