Dag 07 Azinhaga - Reisverslag uit Azinhaga, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 07 Azinhaga - Reisverslag uit Azinhaga, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 07 Azinhaga

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

22 Juli 2017 | Portugal, Azinhaga

06.15 opgestaan.
Vanmorgen veel getreuzeld om de stad uit te komen. Die 35km zitren aardig in de benen. Ik kan het niet laten om het te benoemen....lol.

Er is nog geen winkel of bar open en ik wil eigenlijk een normaal ontbijt voor de verandering.
Langszaam de stad uit via de Portos do Sol. Een mooi uitkijkpunt over de regio.

Bij de eerste de beste bar een zoet broodje en een koffie gescoord die is alvast in de pocket. Dat ik pas 3km gelopen hebt maakt me even niet uit.
Uiteindelijk ga ik om 08.15 weer verder.

Het is nog onduidelijk wat mijn einddoel van vandaag wordt, in ieder geval niet de 32km uit het boekje. Echter is er op de route ook weinig anders,  enfin we zien het wel.

Na een paar uur lopen kom ik in Vale de Figueira waar ik mijn volgende rust neem.
Ik neem plaats op het terras en het loopt vol vanwege een uitvaart in de kerk tegenover.
Misschien niet zo netjes maar een koude coca cola is het  enige waar ik aan kan denken. Daarbij een chocolade croissant. En nog een colaatje want het is warm, bijna 30 graden en de zon is nog niet op zijn hoogst. Na een half uurtje of zo ga ik weer op pad.

Het is een van de mooiere routes tot nu toe. Mooie velden en af en toe wat schaduw van wat bomen.

Mijn einddoel wordt Azinhaga, het dorp van Nobelprijs winnaar voor de litetatuur, Laureate José Saramago. Dit dorp ligt echter op een route die vanwege overstromingen in 2012 niet meer bestaat de route is omgegooid en ondanks de goede beschrijving in mijn gids loop ik toch de nieuwe route op zonder dat ik het doorhad. Volgende stop wordt nu Pombalinho. Daar een overheerlijk broodje kaas met gerookte ham gegeten.

Nu blijkt Azinhaga een kleine 3km verderop te liggen (off route) maar via google maps kom ik er toch.
25.3km gelopen vandaag.
Aangekomen bij deze "Casa de Azzancha" zoals mijn onderkomen voor vannacht heet, bel ik de eigenaresse op en 10min later komt ze aanrijden.
Ze vraagt me prive kamer of dormentory.
Ik zeg dormentory terwijl ik verwacht dat ik toch de enige gast ben, dat scheelt zomaar 20 euro.
Dit is echt een mooi onderkomen!
Helena zoals de gastvrouw heet laat wten dat ik in een restaurant kan eten voor heel weinig en dat im dan gehaald en teruggebracht worst door de eigenaar.
Prima!!
Uirgebeid gegeten, vooraf een soep met aardappel en groenten. Als hoofdgerecht rijst met eend en een gemixte salade. Als toetje een lekker stuk meloen of zoals de Portugezen dat zeggen Melón en nog een cafe.
Geheel voldaan wordt ik teruggereden.

  • 23 Juli 2017 - 12:39

    Ave:

    Zo ben je toch weer 25 km dichter bij je doel.
    Al is dat nog ver weg.
    Hopelijk krijg je nog veel routes met schaduw,dat is dan wat minder afzien voor je.
    Fijne service van dat restaurant.
    Nog veel loopplezier.
    Groeten Ave.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Azinhaga

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 47956

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: