Dag 04 Vilafranca de Xira - Reisverslag uit Vila Franca de Xira, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 04 Vilafranca de Xira - Reisverslag uit Vila Franca de Xira, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 04 Vilafranca de Xira

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

19 Juli 2017 | Portugal, Vila Franca de Xira

Lekker vroeg opgestaan: 06.00uur.
Het weer is redelijk goed om te wandelen dus maar stevig doorgelopen. De stad uit langs de rivier geeft een goed gevoel.

Na een km of 10 mijn eerste rust bij een snackbar/kar op een industrie gebied.
Het heeft een overdekt stukje. En net als ik ga zitten gaat het regenen. Mazzel dus.
Wanneer het stopt met regenen ga ik weer op pad.

Mijn doel voor vandaag is Alverca do Ribatejo. Daar ben ik echter al om half 1. Hier even wat gegeten en omdat het niet zo warm is besluit ik daar gebruik van te maken om nog 10km door te lopen naar Vilafranca de Xira.
In dit stuk zitten mooie stukken om te wandelen, over een dijkje langs het water. Nu de zon de wolken verdrijft wordt het toch echt warm. Vanaf Alhandra langs een nieuw aangelegd fiets/wandelpad. Rond 16.00 ben in bij mijn hostel  (hostel PB) en neem ik een welverdiende douche er staat 35.3km op de teller! Even gaan liggen om bij te komen. Na een uurtje komen 2 andere pelgrims de kamer binnen. Ze hadden zich al eerder gesettled, ze waren er al om 2 uur. Ze hadden een km of 20 gelopen. Na kennis gemaakt te hebben besluiten we rond 19.00 gezamelijk wat te drinken en te eten. De andere pilgrims zijn Jim uit Manchester en Veronique uit Brittagne.
Jim is leraar en Veronique had tot voor kort een pelgrims hostel in Lectoure. Nu lekker aan het genieten van een extra lange vakantie.

  • 20 Juli 2017 - 18:50

    Ave:

    Goed gedaan 10km extra gelopen. en toch nog om 16.00u in je hostel Heb je ook

    nog even tijd om ujt te rusten. Herman geniet lekker verder.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende blog.
    Groeten Ave.

  • 20 Juli 2017 - 20:50

    Philip:

    35,3KM??? Op je eerste dag?? Ben je wel helemaal...... :-)
    Uitslover!! Pas je wel een beetje op. Voor je het weet krijgen we weer een dagelijkse update over de pijn in knieen en zijn de rustdagen niet aan te slepen.
    Buen Camino!!! (of zeggen ze dat anders in Portugal?)

  • 21 Juli 2017 - 10:00

    Linda:

    Zo zo je had er zin in!
    In ieder geval geen lood in je schoenen,lekker volhouden zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Vila Franca de Xira

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 47970

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: