Dag 02 en 03 in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 02 en 03 in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 02 en 03 in Lissabon

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

18 Juli 2017 | Portugal, Lissabon

Na het inchecken heb ik een heerlijke douche genomen,  daarna de stad in.
De metro is volgens dea receptie het meest makkelijke en snelste vervoer, dus dat doen we dan maar.

Lekker door de stad heen gezworven en hier en daar een terrasje pikken. Via het Lisboa Story centre aan de rivier naar de Cathedrale om mijn Pelgrimspaspoort te halen. Daarna verder door de stad gezworven en met een temperatuur van net onder de 30 graden en volop zon geeft dat een mooie kijk op de komende weken. De wijken Bairro Alto, Chiado en Baixa doorgelopen.
's Avonds bij het bekendste visrestaurant (Gambrinus)van Lissabon een gegrilde huisspecialiteit gegeten met spinazie a la Portugese: Heerlijk!!
Rond 11uur was ik behoorlijk afgepeigerd en ben ik lekker gaan slapen.

Vanmorgen op mijn gemak van het ontbjjt genoten en daarna weer de stad verkennen. Via de nieuwe wijk Parque das Nações die gebouwd is in de oude havengebied t.b.v. de Expo 1998 met de metro naar Castelo de São Jorge. Helaas was er hier net als gisteren zo'n lange rij dat ik maar naar een paar andere hoge punten ga. Vlakbij heerlijk geluncht bij een klein restaurantje, sardines op toast en salade. Daarna naar uitkijkpunt bij Igreja de Graça. Fenomenaal uitzicht op de stad!.
Vervolgens afgedaald via de vrijmarkt bij Campo de St Clara naar de wijk Alfama. Dit is de wijk van de Fado. Bij een klein kneipe een biertje gedronken met wat olijven. Onderweg stond bij een cafe/restaurant nog een mooie tekst: hier geen Fado wij spelen Jazz. Geinig statement
In een klein staatje  lekker clams gegeten en nog een beetje Fado van de plaatselijke zangeres meegekregen.
Helaas blijf ik maar 2 dagen deze mooie stad! Ik heb zeker nog niet alles gezien en beleeft!

• 19 Juli 2017 - 10:49

Philip:

Heerlijk he, dat Lissabon. Twee dagen is inderdaad wat aan de korte kant.. Gelukkig kan je altijd nog een keer terug. Met de trein ben je er zo... :-)
    Dat Gambrinus ziet er beter uit dan Gambrinus in Rotterdam. Zal wel smullen zijn geweest.
    Als het goed is heb je inmiddels de eerste kilometers erop zitten. Heel veel plezier en hou je knieen heel!!

• 19 Juli 2017 - 16:27

Ave:

Nu is het echte werk weer begonnen en moet je er weer tegenaan Fijn dat je eerst nog 2 dagen Lissabon hebt gedaan.
    Heb je vast de sfeer van Portugal geproefd.
    Herman ga er voor en veel loopplezier
    Groeten Ave.

• 19 Juli 2017 - 19:05

Carla:

Leuk om je weer te volgen Herman. Ga lekker genieten en als je dan weer thuis bent kun je bijna onze reis gaan volgen. Groetjes ook van Herman.