Dag 22 - Reisverslag uit Glengarriff, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Glengarriff, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

06 Augustus 2018 | Ierland, Glengarriff

Kenmare Glengarriff 0km
Vanmorgen regende het weer.
Ik was van plan om de halve reis met taxi te doen en vervolgens het laatste stuk te lopen.
Maar taxi was moeilijk te regelen op deze Bank Holiday. Gelukkig rijden er wel bussen en om 09.30 rijd de bus richting Glengarrif.

45min later sta ik in Glangarriff.
Gisteren diverse B&B gebeld maar alles zit vol. Gelukkig was er in het Accles Hotel nog een kamer vrij via Booking.com dus die maar geregeld.
Het busstation is vlak bij een Bar die ook ontbijt serveert. Aangezien ik nog geen ontbijt op heb neem ik plaats en geniet er van.
Ondertussen is het droog geworden en loop ik naar het hotel om mijn rugzak alvast af te doen. Inchecken kan pas vanaf 15.00uur.

Zonder rugzak ben ik wat vrijer en ik zie dat er een boottocht naar een dichtbij gelegen eilandje is. Al snel zit ik op de kleine ferry naar het eiland al heb ik nog geen idee wat er te doen is. Onderweg komen we langs een rots waar zeehonden verblijven.

Het eiland heet Garinish island en werd o.a. gebruikt als uitkijkpunt met een kanon- en signaaltoren rond 1800 om een mogelijke Napoliaanse invasie te signaleren. Er is een redelijk uitzicht vanaf de toren ondanks de mist die langzaam optrekt.
Daarnaast is het hele eiland een bomen, planten en bloementuin waar diverse uitheemse soorten staan die alleen in subtropische landen groeien en nergens anders in Ierland en Engeland. Ze groeien hier vanwege de war die langs deme golfstroomze kust stroomt. Er is een ommuurde bloementuin en en Italiaanse tuin met vijver.
Na 2 uurtjes ben ik uitgekeken en vaar ik terug. Het weer wordt steeds beter en er breekt een zonnetje door.

Nadat ik onderdak voor morgen heb geregeld ga ik inchecken in het hotel.
Lekker gegeten en weet bijtijds naar bed, waar ik nog een beetje muziek luister.

  • 07 Augustus 2018 - 22:31

    Ave:

    Dit lijkt meer op vakantie.
    Heerlijk zo,n boottocht.
    Fijn dat je zo geniet.
    Het is niet alleen kommer en kwel.
    Het is ook voor het plezier,
    Herman gamaar lekker door met je prachtige reis
    Groet Ave.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 48011

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: