Dag 20 - Reisverslag uit Kenmare, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Kenmare, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

04 Augustus 2018 | Ierland, Kenmare

Sneem - Kenmare 0km
Het is weekend en ik neem vandaag een taxi naar Kenmare. Even niet wandelen en genieten van het weekend.
Eerder had ik al gehoord dat deze etappe vooral langs de hoofdweg loopt en dus minder mooi is, dat maakt het makkelijker om te besluiten.

Om 11.30 heb ik een taxi naar Kenmare.
Na een ritje van 35min wordt ik bij de wasserette afgezet zodat ik gelijk mijn kleding kan wassen. Onderweg had ik uitzicht op Kenmare bay en het schiereiland Beara.

Ik moet voor komende week nog het nodige uitzoeken voor de route van de Beara Way. Ik hoop e.e.a. bij de Toeristen Informatie te weten te komen. Ik heb namelijk wel een route in mijn GPS staan maar verder geen informatie over slaapplekken etappe-verloop etc.

Ondertussen ingechecked in de B&B en ik heb het gastenverblijf toegewezen gekregen.
Helemaal fantastisch. Ook heb ik een route boek gekocht zodat ik aan de route van de Beara way kan beginnen. Nu nog de B&B's onderweg regelen.
's Avonds samen met Nicolas en MarieClaire gegeten en vervolgens een biertje gedronken in een pub met live muziek. Het was erg gezellig.

  • 05 Augustus 2018 - 21:04

    Ave:

    Dat was een goed idee om een rustig dagje te nemen,
    En gelijk het e e a te regelen voor de komende week,
    Ik was op Philip zijn verjaardag vandaag was gezellig.
    Hoop dat je weer een fijne loopdag hebt.
    Met mooi weer en plezier.
    Groet Ave.

  • 06 Augustus 2018 - 13:09

    Philip En Silvia Den Ouden Maes:

    Het moet ook niet gekker worden..... Weekendjes vrij nemen.... Je bent op vakantie en wat ga je doen.... je neemt een weekendje vrij....

    En dat die taxi chauffeur je bij een wasserette afzet? Was dat omdat je er om gevraagd had, of was het eigen initiatief van de chauffeur... (Vanwege de lucht die je inmiddels, zoals een ware pilgrim betaamd, dagelijks met je meedraagd.?)

    Leuk je gisteren weer even gesproken te hebben. Nog een klein stukje en dan zit het er al weer op.
    Zodra je terug bent moeten we maar snel ergens een biertje gaan drinken. Overigens, dat bier moet ik nu nog niet teveel aan denken. Zal wel met gisteravond te maken hebben. Ik kan beamen dat je weer een mooi feestje gemist hebt. Veel plezier voor het laatste stukje en Buen Camino!!!

  • 06 Augustus 2018 - 15:48

    Herman En Carla Warnik:

    Hoe lang moet/mag je nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 47934

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: