Dag 19 - Reisverslag uit Sneem, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Sneem, Ierland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

03 Augustus 2018 | Ierland, Sneem

CaherDaniel- Sneem 18km
Het is droog maar er hangt nog mist op de bergen als ik vanmorgen uit het raam kijk.
Even later gaat het alarm af. Vals alarm blijkt al snel. Ik de naburige kamer stond de douch te heet en was geen raam open gezet.

Om half 9 ontbijt. Ik plaats van de dagelijkse ei-variatie nu eens pannenkoeken met vruchten. Gisteren kwam ik het Franse stel nog tegen in de pub/restaurant en hadden we afgesproken vandaag eventueel samen te wandelen. Tussen 9.45-10.00uur om het kruispunt. Helaas heb ik ze niet gezien. Misschien verkeerde tijd? Dus alleen op pad.

De etappe begint met een redelijk stijle klim.
Daarna volgen nog een aantal klimmen en afdalingen. Op de top van de laatste beklimming kom ik een verrassing tegen: Aniek en Frederick (Het Belgische stel van de Dingle way) staan daar ineens. Wat leuk om hun na een week weer tegen te komen. We praten een kwartiertje bij en vervolgen dan onze tocht in tegenovergestelde richting.

Voor mij is het zwaarste deel van deze dag voorbij, nu gaat de route alleen nog bergafwaarts naar Sneem. Onderweg kom ik nog een gefabriceerd poppetje tegen die op een rots zit met een biertje in zijn hand. Wel grappig gemaakt.

In Sneem ben ik al snel op plaats van bestemming. Een B&B met restaurant gerund door een Nederlander en zijn Ierse vrouw.
Helaas geen mogelijkheid om mijn was te doen, dat zal moeten wachten tot Kenmare.
's Avonds kom ik het Franse koppel weer tegen en we drinken gezamenlijk een biertje.
Onduidelijk wat er vanmorgen mis is gegaan maar ze liepen waarschijnlijk net achter me.
Om 22.30uur lig ik op bed.

  • 04 Augustus 2018 - 10:37

    Ave:

    Dag 19 leek me een leuke dag met gezellige ontmoetingen.
    Het belgische stel,een B&B met Nederlandse uitbater.
    En dan nog het Franse stel.
    Krijgen we het poppetje nog te zien op een foto?
    Zo herman weer even uitgekletst voor vandaag.
    Ik kijk weer uit naar je volgende blog.
    groet Ave.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 47932

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: