Dag 30 Padron - Reisverslag uit Padrón, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 30 Padron - Reisverslag uit Padrón, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 30 Padron

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

14 Augustus 2017 | Spanje, Padrón

Vandaag geen haast, ik heb in Padron gisteren een privado Albergue geboekt omdat ik geen risico wil lopen om geen slaapplek te krijgen. Desondanks ben ik om 6.30 wakker en om 7.15 onderweg. Nu wel als laatste vertokken, de eerste ging om 5.00uur al weg.

Het is maar een kleine 20km en ondanks dat ik geen haast heb merk ik al snel dat ik er stevig de pas in heb. Ik heb ook zin om in Padron te zijn. Dit is het stadje waar de befaamde Pimientos de Padron vandaan komen en natuurlijk wil ik die daar eten. Onderweg met verschillende pelgrims opgelopen waaronder de spaanse man met zijn tekkel.

Bij het hostel aangekomen staat de teller op 20.2km en kan ik meteen inchecken en douchen. De was zit in de prijs van 16 euro inbegrepen dus dat is mooi meegenomen.

Daarrna het stadje verkennen en lunchen.
Heeeeerlijk gegeten; lekker brood, Pimientos en Pulpa.

Verder op zoek gegaan naar de "Padron" wat vertaald een aanmeer paal is.
De resten van St.James zijn namelijk hier aan land gebracht voordat ze verder vervoerd werden naar Santiago. En rondom DEZE paal is de de kathedraal gebouwd en heeft de staf zijn naam gegeven.
Helaas was de kathedraal dicht... maar er is een replica die gewoon langs de rivier staat. Die dus maar op de foto gezet.

Verder nog op zoek gegaan naar een beeld van st.james die ook op de reisgids prijkt. Die staat op een heuvel achter de kathedraal en het was een aardige  beklimming om er te komen.

Daarna had ik het wel gezien met de bezienswaardigheden in Padronen ben ik een biertje gaan drinken. Aansluitend op zoek naar een restaurantje. Daar kom ik een 2 poolse pelgrims tegen waarvan ik alleen 1, Wojtek zijn naam ken. Gezellige avond met alweer Pimientos, garnalen in hete olie met knoflook en spaanse peper en patattas bravas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Padrón

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 47965

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: