Dag 27 Redondela - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 27 Redondela - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 27 Redondela

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

11 Augustus 2017 | Spanje, Redondela

Gisteren gehoord dat Maikel en Chantal ouders zijn geworden van een prachtige dochter Tess! Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk samen met de kleine meid!

Vanmorgen al om 7uur wakker geworden, wanneer ik naar buiten ga is het net licht geworden, de straatverlichting is zelfs nog aan. Omdat ik de etappe van gisteren en vandaag in tweeën heb geknipt is het vandaag maar 16km. Wel wordt het de komende dagen tropisch warm 30+

In de stad eerst een ontbijtje, daarna op pad. .Eigenlijk veel te vroeg vertokken maar dan kom ik wel aan voordat het te warm gaat worden.

Na een uurtje kom ik in Moss en rust wat uit op een bankje. Hierna begint een aardige beklimming. Ik ontmoet een spaanse Pelgrim die samen met zijn tekkel loop. Nieuwsgierig vraag ik hem hoeveel km hij met zijn hond loopt. Hij geeft aan zo rond de 20km en dat zijn hond meer conditie heeft dan hij, al is dat aan het tempo niet te merken.

Even later hoor ik een vliegtuig starten en dat kan, want het vliegveld van Vigo is niet veraf. Dan zie ik hem tussen de bomen gang maken en opstijgen. Vanuit mijn gezichtspunt lijkt het net of hij opstijgt tussen de bomen schuin boven mij. Het is een raar maar mooi gezicht. Helaas geen foto.....

Na de top bereikt te hebben is het bijna 200m stijl naar beneden. Daarna een lange bijna rechte weg naar Redondella.
Ik kom om 11.30uur aan bij de Albergue die pas om 13.00uur open gaat. De Albergue heeft maar 50 plekken en in de anderhalf uur komen er behoorlijk wat pelgrims bij.

Op dit punt komt de kust route bij de centrale route en ook de 100km lopers, die in Tui zijn gestart, zorgen ervoor dat de Albergue na opening snel vol zit.

  • 12 Augustus 2017 - 16:27

    Ave:

    Wat leuk een klein meisje in de vriendengroep erbij.

    Goed dat je niet zoveel kilometers op een dag hoeft te lopen met de hitte.
    Je krijgt het ook zwaarder doordat je meer moet klimmen en dalen.
    Maar Herman er zijn vast mensen die jaloers zijn op al jou mooie belevenissen.
    Geniet met volle teugen want voor je het weet is het voorbij.
    Groetjes Ave.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Redondela

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 48010

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: