Dag 26 Porriňo - Reisverslag uit Porriño, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 26 Porriňo - Reisverslag uit Porriño, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 26 Porriňo

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

10 Augustus 2017 | Spanje, Porriño

Om 7.00uur opgestaan met een zwaar gevoel in mijn hoofd. Gelukkig trekt dat al snel weg. Even later vertrekken Jaume en ik richting Spanje.

De rivier Miňo geeft de grens aan tussen Portugal en Spanje. Halverwege de brug staan voetstappen die de grens voorstelt.
Ook gaat de klok een uur vooruit waardoor het weer dezelfde tijd is als in Nederland. Gelijk na de brug kom je in Tui terecht. Tegenover de kathedraal een "spaans" ontbijt genuttigd in de lokale bar.

Vanaf Tui is mijn bestemming ongeveer 17km naar Tui was het 3km. Dus vandaag 20km.
Na een km of 8 is het opletten want er is door de organisatie een nieuwe route uitgezet die een heel stuk industrie vervangt door een mooie route door de natuur.. De lokale horeca was hier niet van gediend en wist de pijlen met regelmaat uit waardoor je de oude route loopt.

Rond 14.00uur lopen we Porriňo in mijn eindpunt. Jaume will naar Moss ongeveer 8km verder en belt druk met andere pelgrims om een onderkomen vast te zetten. Hjj krijgt snel goed nieuws. Waarna we een biertje drinken en afscheid nemen.

Mijn hostel voor vannacht is netjes verzorgd. En de stappelbedden hebben een gordijntje zodat je mjnder last hebt als een pelgrim 's ochtends met een telefoon of zaklamp schijnt.

• 11 Augustus 2017 - 12:42

Ave:

In ieder geval heb je Spanje bereikt.
    En gelijk is de dag een uur korter lag je eenmalig een uur eerder op bed.
    Volgens mij gaat je tocht voorspoedig en schiet je lekker op.
    Sterkte veel plezier en tot schrijfs.
    Groetjes Ave.

• 12 Augustus 2017 - 09:52

Linda:

Hey die Herman,toch een paar wijntjes teveel op ?;) Dat je hoofd zo zwaar was.
    Wat een mooie tochten heb je gemaakt zeg.En weer leuke mensen ontmoet.
    Nog een week te gaan toch?
    Ook deze reis heb je (bijna) overleefd.
    Enjoy.