Dag 25 Valença - Reisverslag uit Valença, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 25 Valença - Reisverslag uit Valença, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 25 Valença

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

09 Augustus 2017 | Portugal, Valença

Lekker laat opgestaan, 06.45uur, en daarna op pad. Ik heb geen eten meer maar deze etappe is slechts een km of 18 en genoeg plekken om te ontbijten.

Na ongeveer 5km is het een mooie gelegenheid om te ontbijten. Ik tref hier meer pelgrims en na een kort praatje met een Schots/Engels stel ( Rob en Claire) lopen we gedrieën een stuk op. Bij binnenkomst in de stad Valenca is het erg druk ook vanwege de markt. Hier sluit Jaume een Spaanse man aan, hij slaapt in de zelfde Albergue, en lopen we richting de binnenstad.

Valença is de grensstad met Spanje. Het oude centrum is gesitueerd binnen de muren van de oude vesting. Erg leuk om te bekijken, maar niet met een rugzak op je rug: veel te druk. Hier wel geluncht en met Rob en Claire afgesproken voor vanavond.
Na het installeren in de Albergue en even uitrusten gaan Jaume en ik de oude stad bekijken en daarna een biertje drinken tot het tijd is om naar de afgesproken plek met Rob en Clare te gaan.

Uiteindelijk blijkt dat er in de Albergue gekookt wordt en we met zijn allen eten.
Daarvoor doen we nog wat inkopen bij Lidle, zodat we nog wat tapas toe voegen aan de tafel van vanavond.
Het is weer een hele gezellige avond met ongeveer 14 pelgrims waarbij de wijn zeker niet ontbreekt!

  • 10 Augustus 2017 - 18:54

    Kees Joosten:

    Het blijft toch leuk, Herman, om zo de hele tocht met je mee te kunnen wandelen en zelf lekker onderuit op de bank te kunnen blijven zitten! Als ik het goed begrijp, ben je aan je laatste uren in Portugal bezig. Ik denk dat het je wel bevallen is. De vraag voor nu is: wat is nu eigenlijk leuker, de stille tochten of de dagen dat je op elke vierkante meter een pelgrim tegen komt? Mieke en Jim zijn naar noord Engeland vertrokken om daar een weekje te kamperen en te wandelen. Volgens mij is het er nog armoediger en primitiever dan de konijnenholen waar jij regelmatig slaapt. Jullie liever dan ik ;-))

  • 10 Augustus 2017 - 19:14

    Herman En Carla Warnik:

    Haha Kees, mijn idee, laat ons maar lekker in ons comfortabele Vogelkers nestje blijven! Het lijkt mijn Herman ook wel wat dat pelgrimleven, misschien kan je hem volgende keer meenemen. O en Herman, onze auto's hebben elkaar weer een paar dagen mogen bekijken, zo gezellig! Groetjes, Carla.

  • 10 Augustus 2017 - 22:32

    Ave:

    Mijn idee ik ben het met je vader eens dat het heel leuk is om met je mee te wandelen.

    Ik heb nog nooit zoveel over Portugal gehoord als de afgelopen weken.

    Gezellig dat jullie met elkaar gegeten hebben,en daardoor een gezellige avond hadden.
    Aan het eind van deze Camino heb je er weer een lijst met Faceboek vrienden (kennissen) bij.
    Herman hou je haaks Groeten Ave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Valença

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 47977

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: