Dag 23 Ponte do Lima - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 23 Ponte do Lima - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 23 Ponte do Lima

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

07 Augustus 2017 | Portugal, Ponte do Lima

Na een redelijke nachteust om 6 uur opgestaan en een broodje van gisteren gegeten. Daarna op pad.
Het is neveling en best fris voor de verandering, goed wandelweer dus.

Na 12km bij Vitorino dos Piães mijn eerste stop, even later komen er nog 2 pelgrims aangelopen, een spaanse jongen en een zweeds meisje. Even bijgepraat ik had ze al een paar keer gezien.

Het is een mooie weg, door bossen en landweggetjes tot nu toe een van de mooiere dagen qua natuur!

Het is nog vroeg als ik in ponte do Lima aankom, de maandag markt is in volle gang en ik moet er dwars doorheen.
Wat een mensenmassa! Wel grappig zo door die kluwe mensen heen worstelen.
Dit plaatsje claimt de oudste middeleeuwse stad van Portugal te zijn.

Via een mooie brug kom ik bij de Albergue,  het is 13.00uur en hij gaat pas om 16.00uur open.
Als 5de zet ik mijn rugzak in de rij nu wachten tot 16.00uur.

Op het terras naast de Albergue wat gegeten en gedronken. Malachy schuift aan, hij zit in een pension. Langzaam stroomt het terras vol met pelgrims. Veel italianen en duitsers. Om 15.50 is de hospitalieres er en iedereen vliegt naar zijn rugzak. Een aantal italianen laten me voor omdat ze zagen dat ik voor hun in de rij stond, erg aardig!

Slaapzaal met 18 bedden eens een keer geen stapelbed. Uitzicht vanaf het bolkkn is erg mooi. Nadat ik even op bed heb gelegen is het tijd de stad te verkennen.
Ik zoek met name een kapper!
Mijn baard is al van een dag of 7 en ik heb er genoeg van. Gelukkig vindt ik de kapper redelijk snel in een achteraf straatje.
Geknipt en geschoren sta ik 20 minuten later weer buiten. Voelt lekker fris aan!
Vandaag 26.8km gelopen. En om 22.00uur gaat de deur op slot en het licht uit. Het is een bijzonder mooie dag geweest.

  • 08 Augustus 2017 - 19:29

    Linda:

    Niet zo raar dat je binnen 20 minuten buiten stond ;)
    Goed zo weer lekker fris en fruitig.
    Volgens mijn loop je goed op schema en is het aftellen begonnen,en weer een ervaring rijker.
    De blessures vallen die ook mee?
    Nou Herman geniet van je mooie tocht en tot de volgende blog.
    Groetjes.

  • 08 Augustus 2017 - 20:01

    Kees:

    Je auto staat nog steeds bij ons in de straat, alleen een paar keer nat geregend maar voor de rest oké! Ik loop sinds van het weekend weer zonder krukken. Een hele bevrijding, kan ik je vertellen. Dan te bedenken dat jij er elke dag zo'n 25K uitperst, ik moet er niet aan denken. Een stukje naar de kroeg vind ik al te ver. Het lijkt erop dat je einddoel nadert want het wordt steeds drukker en route. Veel loopplezier en weinig blaren toegewenst!

  • 08 Augustus 2017 - 23:54

    Ave:

    Zo te lezen gaat je tocht voorspoedig.
    Jammer dat je uren moet wachtenvoor je bij de Alberque naar binnen mag.
    Fijn een dagje dat het minder warm is.
    Minder vermoeiend lijkt me.
    Ik had je trouwens wel eens met baard willen zien.
    Herman veel loopplezier groeten van mij Ave.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Ponte do Lima

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 47966

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: