Dag 19 Porto (rustdag) - Reisverslag uit Porto, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 19 Porto (rustdag) - Reisverslag uit Porto, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 19 Porto (rustdag)

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

03 Augustus 2017 | Portugal, Porto

Vandaag een rustdag in Porto en natuurlijk ook om een stukje van deze grootte stad te verkennen.

Lekker wandelen zonder rugzak over de brug en langs zuidelijke rivieroever. Daarna pontje naar de noordkant. Verder door de stad gezworven tot een uur of 1, het voelt even te warm.
Dus hostel opgezocht en een paar uurtjes rust.

Ondertussen is Nederlandse Anna ook aangekomen in het hostel. Samen mwt Anna en Malachy gaan we een biertje drinken en nog een stukje stad  bekijken.

Een paar uur later zijn we op zoek naar een restaurantje.
Ik had van Andre en Carla een tip gekregen, helaas vonden mijn medereizigers het iets te formeel en te duur toen we op de stoep stonden.  Uiteindelijk in een klein restaurantje in een achteraf straatje gegeten, ook heerlijk!!
's Avonds nog even langs het water gelopen en wat gedronken. Daarna nog een afzakkertje op het dakterras van het hostel. Waar we nog in gesprek komen met wat Australiërs die  door europa reizen.

• 05 Augustus 2017 - 00:10

Ave:

Heerlijk he? een dagje dat je niet een strak schema hoeft te volgen.
    Alleen maar genieten van de stad en mooie dingen.
    Als het kan met aangenaam gezelschap en lekker eten en drinken.
    Dit lijkt op vakantie.
    Van harte gegunt hoor.
    Maar hierna er weer volop tegenaan.
    Groeten Ave.

• 05 Augustus 2017 - 07:28

Philip:

Hey maatje,

Ik ben weer ff bijgelezen. zoiezo weer leuk om te lezen maar ook uit zelfbescherming.... Kans bestaat namelijk dat ik anders vanmiddag van mijn moeder op mn donder krijg dat ik te lang niet gereageerd heb!! Je gaat al met al best lekker volgens mij. En gisteren zowaar nog even een kleine 37km eruit geperst! Ik zou toch een keer gaan voor de legendarische afstand van 42195 meter. Dan kan je die ook gelijk afvinken. Want laten we wel zijn, iedereen die een marathon op zijn, haar of het naam heeft staan, zeggen dat ze een marathon GELOPEN hebben. Dat heb jij dan ook. En wel met bepakking!
    Wij gaan hier vandaag, helaas weer zonder jou, een feestje bouwen. We zullen er ook een ( en misschien wel 2) op jouw gezondheid nemen.
    Buen camino!