Dag 16 Albergaria a Nova - Reisverslag uit Albergaria-a-Nova, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 16 Albergaria a Nova - Reisverslag uit Albergaria-a-Nova, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 16 Albergaria a Nova

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

31 Juli 2017 | Portugal, Albergaria-a-Nova

Vanmorgen om 7 opgestaan, voeten opnieuw tapen en een bakje koffie gedronken. Om 7.30uur begint de nieuwe etappe.
Je hebt dagen dat alles lukt en lekker voelt en dagen dat het niet lekker aanvoelt, vandaag was zo'n offday. Ondanks dat ik redelijk doorloop is alles een gevecht. Maar ik ken deze dagen ondertussen wel en je moet er gewoon doorheen. Gelukkig is het vandaag wat frisser dus dat scheelt iets.

Het begin van de route is niet fraai, langs de autoweg. Die komt gedurende de dag regelmatig terug.

In Serem de Cima een stop.
Het is net 9 uur en de energie komt ook weer terug. Lekker broodje gegetenmet een mooi uitzicht.
Ik loop rustig door en na een dik uur ben ik in Albergaria a Velha. Er staat een oud stationnetje even verderop is een parkje. In het park even bijkomen en de blogs bijgewerkt wat 's avonds niet altijd lukt.

Dan is het verder gaan naar het volgende dorp Albergaria a Nova waar het eindpunt voor vandaag is. Het is half 1 en Malachy is er al hij is om 6 uur weggegaan vanmorgen. Ik heb er 23.9km op zitten

Douchen en de was gedaan en even op bed gelegen. Daarna naar het dorp een km verderop om wat inkopen te doen voor het avondeten.

Malachy is begin 60 en komt uit Seattle.(Wassington state)
Van oorsprong een Ier en heeft een tijd in California gewoont.
Op en top Amerikaan en voor de eerate keer op de camino. Gelukkig een goed gevoel voor humor en muziek. Zijn zoon speelt in band Actionesse en maakt een soort ska achtige muziek.
Gezeligge avond geweest waar we van de Hospitaliero nog een soort Grappa.achtig drankje kregen aangeboden.

• 02 Augustus 2017 - 17:57

Ave:

Er zijn van die dagen....
    Maar je hebt de draad weer goed opgpakt.
    Je bent weer ruim 23km. dichter bij je einddoel.
    Ik weet het dat is nog ver wer.
    Vergeet niet je maakt geweldige dingen mee.
    Ga zo door geniet van de mooie natuur.
    Beterschap met je pijnlijke voetjes.
    Maar vooral veel plezier.

• 02 Augustus 2017 - 18:53

Carla:

Dat is nou precies het verschil tussen ons: als ik een offday heb kom ik niet eens naar de voordeur, maar jij legt dan nog meer dan 25 km af als je de boodschappen trip meetelt! En dan nog ff de was doen ook, respect hoor!