Dag 14 Mealhada - Reisverslag uit Mealhada, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 14 Mealhada - Reisverslag uit Mealhada, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 14 Mealhada

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

29 Juli 2017 | Portugal, Mealhada

Iedereen bedankt voor alle leuke en lieve reacties die ik tot nu toe heb ontvangen dat helpt zeker mee als het wat mider gaat.

Vandaag weer een echte test voor mij voetjes. Volgens het boekje 22.4km.
De kamer van het hostel van vannacht zat vol, 6 personen in een kamer van 3 bij 3.
Sommige kwamen pas om 4uur binnen.
Ik sta iets voor 7 uur op en ga na een cafe aan de overkant van het hostel voor mijn ontbijt. Om 7.30 begint de wandeling van vandaag.

De eerste rust op 10km het is bewolkt dus kon ik aardig doorlopen. Daarna klaart het op en begint het al vroeg warm te worden. Gestaag kom ik vooruit en niet alle gelegenheden op de route zijn open wat soms echt frusterend kan zijn als je er niet lekker in zit. Gelukkig is dat vandaag niet zo maar het is geen hoog tempo. Ik neem lekker de tijd tijdens mijn pauzes want warmer gaat het niet worden zo rond de 30 graden.

Uiteindelijk kom ik aardig met de tong op de schoenen bij de Albergue er ataat 26.7km op de teller en het is 14.30uur.
In de Albergue tref ik Malachy en Anna.
Ook is er een pelgrim uit Oostenrijk, Claus. Als Jim ook na een uurtje arriveert gaan we werst gezamenlijk wat drinken.
Daarna spreken we om 18.30 af om te gaan eten. In de Albergue verblijft ook een Folklore groep uit Servië. Ze treden vanavond in de stad op en later deze week in Porto tijdens een Folklore festival.

Deze stad is bekent om Leitão, dit is een op het spit gebraden biggetje van een paar maanden oud.

Dit willen we ook proberen en bestellen het in het lokale restaurant. Je krijgt echter een portie bij je eten waardoor je het hele biggetje niet te zien krijgt, dus geen foto's kunnen maken.

  • 31 Juli 2017 - 12:16

    Ave:

    Fijn dat je zo lekker in je vel zit.
    Volgens mij heb je er zin in.
    Leuk een Folklore groep uit Servie.
    zal wel lekker zijn dat biggetjesvlees wel zielig voor het biggetje.
    Groetjes van mij Ave.

  • 31 Juli 2017 - 13:53

    Herman Joosten Sr.:

    Jij vertelde dat je een biggetje besteld had met 4 personen nou dat je dat hele biggetje niet op tafel kreeg dat is logisch want wij hadden destijds in Lissabon dat ook besteld en wij waren toen met 8 man er bleef zoveel over dat er nog wel 8 man van konden eten het is groter dan je denkt! Maar je hebt er hopelijk toch lekker van gegeten. een goed glas wijn erbij en je bent weer het ventje en je kunt er weer even tegen aan. Hou vol en loop niet meer als je kunt maar geniet vooral van alles om je heen groeten van Ma en mij Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Mealhada

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 47984

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: