Dag 10 en 11 Alvaiázere - Reisverslag uit Alvaiázere, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11 Alvaiázere - Reisverslag uit Alvaiázere, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11 Alvaiázere

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

26 Juli 2017 | Portugal, Alvaiázere

Gisteren een rustdag gehouden omdat mijn voet rond mijn enkel dik wordt, overbelasting?? Ben je gek....

Maar goed een rustdag dus. Tomar is een oud tempeliers bolwerk en er staat nog een gedeelte waar later een groot klooster aangebouwd is. Het bezichtigen waard!
Hier een paar uurtjes doorgebracht.
Daarna even eusten op bed het is alweer 30+ graden. Wanneer ik daarna oo een terrasje wat wil gaan drinken zie ik dat Jim hier zit. Hij blijkt ook in het zelfde hostel te slapen en we drinken samen een biertje. 's Avonds samen wat gegeten bij de plaatselijke italiaan. Rond 10 uur lig ik op bed.

Vanmorgen al om 6uur op pad.
Ik wil vanwege de warmte niet te laat weg.
De route is vandaag weer dik 30km maar rond de 22km is een tankstation waar ik met Jim heb afgesproken. Daar nemen we dan een taxi voor de laatste 10km.

Al redelijk snel ben ik in een bos verkeerd gelopen maar uiteidelijk kom ik weer op de goede  weg via wat aanwijzingen van ëen vriendelijke Portugees.

5 km later ben ik weerderom verkeerd gelopen en nu echt een paar kilometer.
Opnieuw komt een vriendelijke man, die in de tuin aan het werk is, me te hulp. Omdat hij geen Engels spreekt laat hij zijn vrouw hun dochter wekken omdat zij wel engels spreekt. Slaperig verteld ze me hoe ik via een omweg weer op de route kom.

Een stuk later wanneer ik bij een waterpunt  even ga zitten komt Jim aanlopen. Gezamenlijk lopen we verder en rusten regelmatig zodat mijn voet wat rust krijgt. Uiteindelijk om iets voor 14.00uur komen we bij de bezinestation aan waar tegenovwr een nieuw cafe/restaurant staat. Hier even heerlijk bijkomen. De teller staat echter op 27.9km, veel meer dan ik wilde doen!

Taxi naar Alvaiázerel genomen en ingecheckt bij de Albergue.
Na de gebruikelijke dingen een biertje gedronken en in het enige restaurant gegeten. Pelgrims menu. Jim neemt vlees en ik kies voor vis. Krijg ik alleen de kop en staart en even later nog een kop...
Ik denk dat de ober/eigenaar me niet mag. We zagen hem weglopen met het middenstuk nog op het uitserveerbord....
Hier onderling de nodige grappen over gemaakt.
Na het eten om negen uur naar bed.

  • 27 Juli 2017 - 14:30

    Linda:

    Heel goed dat je naar je lichaam luistert Herman,en wat een naar bericht zeg bij je verslag van gisteren.
    En nu weer de nodige km in de benen,je gaat lekker hoor.
    Hier is het typisch Hollands weer , wel goed wandelweer dat dan weer wel ;)
    Hou vol tot je volgende blog.
    Groetjes!

  • 27 Juli 2017 - 16:35

    André:

    Hoi Herman wat een naar bericht inderdaad bij je verslag van gisteren.
    Goed dat je even uitrust , ja ongetraind op stap ik had al mijn bedenkingen maar je houdt het toch nog aardig vol op deze manier. As zaterdag is het tropisch carnaval in Rotterdam , mis je het weer................. Heb je eigenlijk al aan de port gezeten , daar lees ik helemaal niks van?
    Tot je volgende blog weer we blijven je volgen !!!


  • 27 Juli 2017 - 16:57

    Ave:

    Herman dat is toch gezellig met jim een stuk gelopen gegeten en gedronken.
    Alleen is ook maar alleen.
    Hoop dat je enkel gauw geneest.
    Als je in de avond zit hou dan je voet omhoog.
    Een beetje minder vaak verkeerd lopen scheelt ook kilometers.(grapje)
    Heel veel plezier en tot je volgende blog.

  • 27 Juli 2017 - 23:34

    Herman:

    Hey Herman,
    Fantasische verhalen ik zie wel enkele paradoxen met je soccer kwaliteiten.
    Verkeerd lopen, geblesseerd, begrijpt de taal niet en "BIER".
    Gekkigheid hoor!
    Niet te vergeten je onverzettelijkheid en de wil om elke dag je doelstelling te halen.
    Bovenal bewonder ik telkens je plezier en je sociale vaardigheden.
    Echt knap van je naamgenoot.
    Heel veel plezier en ik zie uit naar je volgende blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Alvaiázere

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 47974

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: