Dag 08 Vila Nova da Barquinha - Reisverslag uit Vila Nova da Barquinha, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 08 Vila Nova da Barquinha - Reisverslag uit Vila Nova da Barquinha, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 08 Vila Nova da Barquinha

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

23 Juli 2017 | Portugal, Vila Nova da Barquinha

Ik ben nu alweer een week onderweg, wat gaat het toch snel.
Al zoveeĺ mooie dingen gezien en leuke mensen ontmoet.
Helaas loop ik de laatste dagen alleen, maar ook dat zal wel weer veranderen.

Vanmorgen kreeg ik een lekker ontbijt voorgeschoteld en daar heb ik me even tegoed aangedaan.
Om kwart voor 8 op pad gegaan ik heb vandaag een korte route in gedachte aangezien ik wat voetproblemen ontwikkel vanwege het gebrek aan training van de afgelopen maanden. Ja, ik hoor het jullie al zeggen. Moet je maar niet gelijk van die grote afstanden lopen. Dat klopt gedeelteljjk want op sommige etappes waren gewoonweg geen slaap mogelijkheden.

Na 8 km mijn eerste rust in Golegã.
Een leuk stadje dat vooral bekend staat als de paardenhoofdstad van Portugal.

Nog 6km verder gelopen waar ik wil overnachten. Alleen lijkt er niemand thuis, ook niet via de telefoon. Dus maar door naar de volgende plaats.
Uiteindelijk brengt me dat in Vila Nova Barquinha bij een pensioen/hotel. Als ik op mijn telefoon kijkt blijkt ik door de andere Albergue gebeld te zijn. Helaas te laat.

Het pension waar ik nu zit ligt aan de rand van de stad en heeft ook een restaurant, Maar die blijkt bij navraag gesloten te zijn: rustdagje op zondag.

Op google maps vund ik een restaurant dat wel op zondag open is. Het is niet heel ver weg dus er naar toe, helaas toch gesloten. Uiteindelijk bij een rotonde een restaurant gevonden die wel open is.

  • 24 Juli 2017 - 19:30

    Ave:

    Dit keer zat het je niet zo mee om een slaapplek en restaurant te vinden.
    Maar uiteindelijk toch gelukt.Hopelijk rust je goed uit en kun je weer fris en fruitig verder.
    Groetjes en loopplezier.
    Ave.

  • 24 Juli 2017 - 20:49

    Diana Wielaard:

    Hallo Herman. Je bent toch weer aan een mooie reis begonnen!
    Ik heb net je verslagen gelezen. Je hebt er al weer een aardige afstand opzitten.
    Heel veel plezier. Ik blijf je volgen.
    Groeten, Diana

  • 24 Juli 2017 - 23:17

    Kees Joosten:

    Is dit hetzelfde dorpje als waar pa 50 jaar geleden heeft overnacht? Misschien zelfs het zelfde pension? Dat zou toch toeval zijn! Doe maar even rustig aan, je voeten moeten nog langer mee en wie weet kom je weer oude bekenden tegen.

  • 25 Juli 2017 - 09:40

    Sander Arends:

    Ha Herman, wat een avonturen beleef je! Leuk om je verslagen te lezen en je hebt inderdaad een flink stuk gelopen. Succes met de voeten en heel veel plezier!
    Groeten, Sander

  • 25 Juli 2017 - 12:02

    Herman Joosten:

    ja day is hetzelfde dorp of stad waar ik destijds overnacht heb leuk , de Taag of Teo loopt er vlak langs, hoe is het mogelijk! doe het rustig aan dan breekt het lijntje niet, groeten aan Vila Nova!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Vila Nova da Barquinha

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 47964

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: