Dag 06 Santarém - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 06 Santarém - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 06 Santarém

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 Juli 2017 | Portugal, Santarém

Vandäag om 06.00uur opgestaan en lekker geslapen!
Wanneer ik weg ga merk ik al snel dat ik mijn stokken ben vergeten. Gelukkig was de deur nog open anders had ik andere pelgrims moeten wekken.
Even later ben ik verkeerd gelopen. Lekker begin...
Waar het gisteren nog een beetje bewolkt was in de ochtend is het nu een hele heldere ochtend. Ik probeer er een beetje vaart in te houden want vandaag staat er weer een dikke 30km op het programma.

Eerste stop na een kleine 2 uur lopen. In een klein dorpje Reguengo. Onderweg Veronique nog tegengekomen, ze liep niet erg makkelijk en lijkt het halverwege wel voor  gezien te houden. Ik ben haarr bij de volgende stop niet meer tegen gekomen.
De rest van de wandeling gaat langs enigsinds langs de rivier, maar door een dijkje zie je er zelden iets van.

Bij Porto de Muge doe ik mijn tweede stop. Hier vul ik ook mijn water maar even bij want het laatste stuk  van 16km is er niets. De andere Française Annie stopt hier ook even.

Het laatste stuk is eigenlijk 1 recht stuk langs de dijk aan 1 kant en tomatenvelden aan de andere kant.
De zon begint lekker te branden ondanks dat er wel een zuchtje wind blijft stäan.

Halverwege dit stuk ga ik even liggen in de schaduw. Het valt echt tegen. Het lopen gaat me moeizaam af, er is weinig afwisseling in de natuur en zo goed als geen schaduw. Na 45 min ga ik weer op pad.

Het einddoel voor vandaag, Santarém, ligt op 130 meter hoogte dus een lekkere klim aan het einde van de dag. Het is mijn eerste klimmetje van de reis.
Wanneer ik bij de Albergue kom staat de teller op 34.6 km. Het is net 15.30.en na een lekkere douche ga ik even op bed liggen. Rond zessen de stad een verkennen. Uiteindelijk op een terrasje beland waar een biertje maar €0,80 kost.
Dat is echt de laagste prijs tot nu toe.
Ik realiseerme even later bij het eten in restaurant Pigal dat het vrijdagavond is en dat ik vroeg in bed zal liggen. Het is me wat....hahaha

  • 22 Juli 2017 - 18:06

    Ave.:

    Ondanks een start vandaag met hindernissen heb je toch weer een aardig stuk gelopen.
    En als beloning een biertje dat wel heel goedkoop was.
    Op je foto,s zag ik onder andere de tomatenplanten alles zag er erg droog uit
    Maar het groeit daar toch zo te zien.
    Herman veel loopplezier en tot je volgende blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Santarém

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 48001

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: